چگونه به یک پدر الکلی کمک کنیم

عوارض حشیش ؟
عوارض مصرف حشیش: کوتاه مدت، طولانی مدت
آبان 5, 1402
 آیا الکل می‌تواند باعث سنگ کلیه شود؟
 آیا الکل می‌تواند باعث سنگ کلیه شود؟
آبان 5, 1402

مرکز ترک اعتیاد بهبودی کرج کلینیک ترک اعتیاد  بهبودی کرج : تجربه داشتن والدینی که از اعتیاد رنج می برند می تواند گیج کننده و دردناک باشد. تشخیص اختلالات مصرف الکل همیشه آسان نیست، زیرا بسیاری از والدینی که الکل مصرف می کنند اغلب سعی می کنند این مشکل را پنهان کنند. در این مقاله به برسی کامل چگونه به یک پدر الکلی کمک کنیم پرداخته شده مواردی که خواهید آموخت:

علائمی که والدین ممکن است با سوء مصرف مواد دست و پنجه نرم کنند را بشناسید

نحوه تاثیر سوء مصرف مواد توسط والدین بر کودک

حتما مطالعه کنید: ترک الکل

انگ زدن به فرد معتاد یکی از موضوعاتی است که باید با دقت و حساسیت بالا مورد بررسی قرار گیرد. افراد معتاد به مواد مخدر و الکل به دلایل مختلفی به این وضعیت رسیده اند و نیاز به حمایت و درمان دارند، بنابراین انگ زدن به آنها ممکن است عواقب ناخوشایندی داشته باشد.

اولین قدم در کمک به فرد معتاد، درک و فهمیدن وضعیت و مشکلات اوست. باید سعی کنیم با احترام و بدون قضاوت، به او گوشزد کنیم و به مشکلات و نیازهای او توجه کنیم. همچنین، می توانیم با ارائه اطلاعات صحیح درباره اثرات مخرب مواد مخدر و الکل، فرد را آگاه کنیم و به او کمک کنیم تصمیم های بهتری بگیرد.

با توجه به اینکه معتادان به حمایت اجتماعی نیاز دارند، می توانیم از خانواده و دوستان نزدیک به فرد معتاد درخواست کمک کنیم. با ایجاد یک شبکه حمایت قوی، فرد معتاد را در فرآیند بهبودی یاری کنیم.

علاوه بر این، بهتر است با استفاده از منابع و مراکز ترک اعتیاد بهبودی کرج ، فرد معتاد را به پزشکان و مشاوران متخصص معرفی کنیم. در این مراکز  ترک اعیتاد می توانند برنامه های درمانی مناسب را برای فرد تهیه کنند و به او کمک کنند تا از اعتیاد خود رهایی یابد.

مرکز ترک اعتیاد کرج

چگونه به یک پدر الکلی کمک کنیم

نشانه هایی که ممکن است پدر شما به الکل معتاد باشد ؟

اگر مشکوک هستید که والدین شما از اختلال مصرف الکل رنج می برند، یا اصطلاح بالینی اعتیاد به الکل، ابتدا باید علائم اختلالات مصرف الکل را درک کنید. به این ترتیب، می فهمید که چگونه با والدینی که با اختلال مصرف الکل دست و پنجه نرم می کنند کنار بیایید و شاید والدین خود را تشویق کنید که به دنبال کمک باشند. برخی از علائمی که ممکن است در پدرتان در صورت ابتلا به اختلال مصرف الکل مشاهده کنید، می تواند شامل موارد زیر باشد :

تغییرات رفتاری

تغییرات فیزیکی

تغییرات ذهنی/عاطفی

1. تغییرات در رفتار: افراد معتاد به الکل ممکن است تغییرات قابل توجهی در رفتار خود نشان دهند. این تغییرات ممکن است شامل عصبانیت بیش از حد، خشونت، بی‌اعتمادی یا حساسیت زائد باشد.

2. مشکلات در کار : افراد معتاد به الکل ممکن است دچار کاهش عملکرد در کار شوند. آن‌ها ممکن است دیر به سر کار بروند، کارایی پایین‌تری داشته باشند و گاهاً حضور نداشته باشند.

3. علاقه‌ای نسبت به فعالیت‌های قبلی ندارد: اگر پدر شما قبلاً به فعالیت‌های خود علاقه مند بود و حالا دچار کسالت شده و  علاقه‌ای نسبت به آن‌ها ندارد، این نشان دهنده این است که الکل بر روح و روان او تأثیر گذاشته است.

4. تغییرات جسمانی: مصرف طولانی مدت الکل باعث تغییرات جسمانی در فرد معتاد می‌شود.

5. علاقه زائد به الکل: افزایش علاقه و هجوم فزاینده به الکل، نشانۀ این است که پدر شما به الکل اعتیاد دارد.

6. سابقۀ خانوادگی: در صورت وجود سابقۀ خانواده

ممکن است متوجه شوید که وقتی والدین شما شروع به نوشیدن می کنند، نمی دانند چگونه آن را ترک کنند یا نمی توانند تشخیص دهند که چه زمانی کافی است.
آنها ممکن است در مورد نوشیدن خود حالت تدافعی داشته باشند و اصرار کنند که مشکلی ندارند. آنها ممکن است شروع به دعوا یا مشاجره با شما، خواهر و برادرتان، والدین دیگرتان، یا دیگر اعضای خانواده یا دوستانتان کنند، یا مشکلات مکرر با قانون داشته باشند.

تاثیر پدر معتاد بر کودک خود ؟

بزرگ شدن با پدری که دارای اختلال مصرف الکل است، می تواند به طرق مختلف بر فرزندان تأثیر منفی بگذارد.
کودکان می توانند مشکلات عاطفی مداوم و مشکلات مقابله ای مانند گناه، اضطراب، خجالت، مشکلات ارتباط با دیگران، سردرگمی، خشم و افسردگی را تجربه کنند. آنها ممکن است دچار مشکلات رفتاری مانند فرار از مدرسه، کناره گیری اجتماعی، رفتار خودکشی، رفتارهای خشونت آمیز یا مشکل ساز مانند دزدی شوند و علائم فیزیکی غیرقابل توضیح مکرر مانند درد معده یا سردرد را تجربه کنند. مصرف الکل در پدران نیز با افزایش مرگ و میر از جمله خودکشی مرتبط است.
حتما مطالعه کنید: عوارض مصرف الکل 

آیا می توانم پدرم را از نوشیدن الکل منصرف کنم؟

شما نمی‌توانید پدرتان را مجبور به ترک الکل کنید، زیرا شما قادر به کنترل رفتار او نیستید. اما شما می‌توانید نگرانی خود را به او بیان کنید و او را تشویق کنید تا به دنبال کمک بگردد. وابستگی به الکل یک وضعیت سلامت جدی است و باید فرد مورد نظر بخواهد الکل را ترک کند .
چکونه به یک پدر الکلی کمک کنیم /مرکز ترک اعتیاد

چگونه به یک پدر الکلی کمک کنیم

چگونه با پدر خود در مورد مصرف الکل صحبت کنیم؟

متقاعد کردن پدرتان که با سوء مصرف الکل یا اعتیاد دست و پنجه نرم می کند برای دریافت کمک ممکن است در واقع تشویقی باشد که پدرتان برای ورود به دوره توانبخشی نیاز دارد. به موضوع درمان دلسوزانه و راهبردی نزدیک شوید.

 استفاده از زبان ساده و روان : قبل از اینکه به پدرتون در مورد اعتیاد صحبت کنید بهتره که از یه زبان ساده و روان استفاده کنید و قبلش تحقیقات لازم رو انجام بدید.
   درک درست از اعتیاد پدر  : درک اعتیاد به شما کمک می‌کنه تا نسبت به وضعیت پدرتون بیشتر دلسوز بشید و همچنین شما رو برای صحبت آماده میکنه . همچنین، علاوه بر درک حقایق اعتیاد، می‌تونید گزینه‌های درمانی مختلف رو جستجو کنید تا با راه‌حل‌های مختلف آشنا بشید و در گفتگو با پدرتون از این راه‌حل‌ها استفاده کنید.
از کارشناسان کمک بگیرید: ممکن است مشورت با یک متخصص بهداشت روانی یا پزشکی مفید باشد که می تواند به شما در درک بهتر اعتیاد، ترک اعتیاد و گزینه های درمانی کمک کند. علاوه بر این، پیشنهاد دهید پدرتان به یک مرکز ترک اعتیاد معتبرمراجعه کند تا در آنجا مورد ارزیابی قرار گیرد و یک برنامه درمانی را دریافت کند.
گفتگوی صادقانه داشته باشید:  صبر کنید تا زمانی که پدرتان هوشیار باشد و از عوارض مصرف الکل رنج نبرد. آنچه را که می گویید برنامه ریزی کنید و آن را چند بار تمرین کنید. سپس، فارغ از قضاوت و با تمایل به گوش دادن به نگرانی های خود در مورد مصرف الکل پدرتان با آرامش رسیدگی کنید. به یاد داشته باشید که اختلال مصرف الکل یک بیماری است، نه فقدان اراده. در طول مکالمه روی حقایق تمرکز کنید و حمایت کنید.
مهربان باش:  وقتی با پدرتان صحبت می‌کنید، از محلی سرشار از عشق، شفقت و حمایت باشید. کلمات خود را با دقت انتخاب کنید و از زبان انگ یا قضاوت خودداری کنید. به عنوان مثال، از کلماتی مانند “معتاد” یا “الکلی” استفاده نکنید. چگونه به یک پدر الکلی کمک کنیم ؟ 
بهتر است دستورات زیر را در نظر بگیرید:
بپرسید: «آیا خوب نیست که زمان بیشتری را با هم بگذرانیم؟» چنین سوالی تصمیم به ایجاد تغییرات مثبت را در دستان پدرتان قرار می دهد.
بگویید: “اعتیاد به الکل بیماری است که افراد زیادی را تحت تاثیر قرار می دهد. شما تنها نیستید، اما درمان می‌تواند کمک کند و اوضاع بهتر شود.» اختلال مصرف الکل می تواند یک بیماری بسیار منزوی باشد. این را به پدرتان یادآوری کنید و تاکید کنید که درمان به این معنی است که چرخه اعتیاد می تواند پایان یابد و بهبودی پایدار امکان پذیر است.
سعی کنید، “بیا با هم بریم فیلم ببینیم، یا پیاده روی کنیم، یا چیز دیگری.” از پدرتان دعوت کنید تا با شما فعالیت هایی انجام دهد که مستلزم الکل نیست. گذراندن زمان با کیفیت با شما ممکن است یادآوری باشد که پدرتان به آن نیاز دارد که بهتر شدن می تواند رابطه بین شما دو نفر را تقویت کند.

چه اتفاقی برای کودکان می افتد در حالی که پدرانشان در دوره توانبخشی هستند؟

اگر کودکی هستید که این صفحه را می‌خوانید و فکر می‌کنید که پدرتان ممکن است با مشکل مصرف الکل دست و پنجه نرم کند، ممکن است نگران باشید که وقتی پدرتان وارد مرکز توانبخشی شود چه اتفاقی برایتان می‌افتد. این طبیعی است که نگران باشید، اما مطمئن باشید که ایمنی و نیازهای شما بسیار مهم است و نادیده گرفته نخواهید شد. شما همچنان می توانید به مدرسه بروید و خانواده تان از شما مراقبت کنند. تعداد کمی از مراکز توانبخشی برنامه های توانبخشی خانواده را ارائه می دهند، که ممکن است به این معنی باشد که شما برای مدت زمان درمان با پدرتان در مرکز درمانی انتخابی او زندگی می کنید. اگر پدرتان در درمان سرپایی شرکت کند، در خانه با شما زندگی می کند، در طول روز در جلسات درمانی و مشاوره شرکت می کند و در پایان هر روز به خانه بازمی گردد.

مشکلات در پدران الکلی می‌تواند برای خانواده‌ها و فرزندانشان بسیار دشوار باشد. اما با توجه به اینکه الکلیسم یک بیماری قابل درمان است، می‌توان به پدران الکلی کمک کرد تا از این بیماری رهایی یابند. در این مقاله، به بررسی راهکارهای متنوعی برای کمک به پدران الکلی پرداخته شده که شامل مشاوره، درمان، حمایت خانوادگی و… بود . با این راهکارها، می‌توان به پدران الکلی کمک کرد تا بهبود یابند و به عنوان یک عضو سالم و فعال در خانواده و جامعه شرکت کنند. در این مقاله به برسی  چگونه به یک پدر الکلی کمک کنیم پرداختیم .

با این حال، بهترین راه برای رهایی پدران الکلی از چنگال اعتیاد و الکل، مراجعه به مرکز ترک اعتیاد بهبودی کرج است. جهت ترک الکل، نیازمند دریافت خدمات روان درمانی و و روانپزشکی در کنار درمان جسمانی تحت نظر روانپزشکان و تیم روانشناسی مجرب می باشد، در همین راستا کلیه برنامه درمان در کلینیک ترک اعتیاد کرج بهبودی، به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد کرج، تحت نظر مجرب ترین روانپزشک و تیم روانشناسی انجام می گیرد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 33 میانگین: 4.8]

11 Comments

  1. محمد حسین گفت:

    مصرف الکل بلایی سر من آورد که خودم هیچوقت باورم نمیشد . ولی با مراجعه به مرکز شما و پیگیری های دلسوزانه این مرکز خداروشکر تونستم مصرفش رو ترک کنم .

    • مدیر سایت گفت:

      خداروشکر . بسیار خوشحالیم که برنامه های مرکز ترک اعتیاد ما مثبت واقع شده . با آرزوی ترک همه عزیزان از این بلای خانمان سوز.

  2. احمد گفت:

    واقعا مطالب عالی بود .ممنون از زحماتتون

  3. مسعود گفت:

    تقدیر و تشکر از حمایت شما.

  4. حسن گفت:

    تشکر از تمامی متخصصان مرکز ترک‌اعتیاد بهبودی.

  5. Nima گفت:

    از همه ی پزشکان و کادر درمانی مرکز ترک اعتیاد دکتر بهبودی تشکر میکنم.

  6. Vakiliii گفت:

    خیلی ممنون

  7. احمد علی گفت:

    از مرکز ترک اعتیاد دکتر بهبودی سپاسگزارم.

  8. ارش گفت:

    از کمک های عالی تون سپاسگزارم.

  9. Mahdavi گفت:

    خیلی ممنون بابت زحماتتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *