تیر 12, 1400
ترک ماری جوانا
تیر 12, 1400

بهترین و سریعترین روش ترک الکل

الکل، در دسته مواد روانگردان قرار می گیرد و مکانیزم عملکرد آن، تاثیر مستقیم بر سیستم عصبی مرکزی مصرف کننده می باشد و به همین دلیل است که مصرف آن باعث ایجاد تغییرات متعددی در رفتار و ادراک مصرف کننده می شود. الکل وابستگی زیادی دارد و وابستگی به آن علاوه بر جنبه جسمانی، باعث بروز وابستگی روانی نیز می گردد به همین جهت ترک الکل، نیازمند دریافت خدمات روان درمانی و و روانپزشکی در کنار درمان جسمانی تحت نظر روانپزشکان و تیم روانشناسی مجرب می باشد، در همین راستا کلیه برنامه درمان در کلینیک ترک اعتیاد کرج بهبودی، به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد کرج، تحت نظر مجرب ترین روانپزشک و تیم روانشناسی انجام می گیرد.

سوء مصرف الکل، علاوه بر موارد گفته شده، عوارض روانی و جسمانی متعددی نیز برای مصرف کننده به همراه دارد که در ادامه به معرفی برخی از مهمترین آنها خواهیم پرداخت.

عوارض مصرف الکل

انجام رفتارهای مخاطره آمیز

زمین خوردن

مشکلات حافظه

توجه ضعیف

تغییرات خلق و خوی

لکنت زبان

کاهش یا افزایش وزن

سکته مغزی

ضربان قلب نامنظم

کبد چرب

فیبروز

کاهش قدرت سیستم ایمنی

افزایش خطر ابتلا به سرطان های مختلف

پانکراتیت

موارد گفته شده تنها بخشی از عوارض مصرف الکل می باشند و در مقاله عوارض مصرف الکل به بررسی کامل این عوارض پرداخته ایم.

حتما مطالعه کنید: عوارض مصرف الکل

عوارض مصرف الکل

عوارض مصرف طولانی مدت الکل

مصرف طولانی مدت الکل، تاثیرات خطرناکی بر مغز و بدن خواهد گذاشت که مهمترین آنها عبارتند از:

آسیب کبدی

زخم معده و روده

خطر بیشتر اعتیاد به الکل

کاهش تولید اسپرم در مردان

آسیب به سلول های مغزی، کاهش توده مغز

بیشتر شدن احتمال ابتلا به برخی سرطان ها

کاهش میزان ویتامین ها و مواد معدنی مانند آهن و ویتامین B

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که عوارض گفته شده تنها بخش کوچکی از صدمات مصرف الکل می باشد و بدیهی است که تنها راه مقابله با این عوارض ترک الکل، تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد در مرکز ترک اعتیاد کرج بهبودی می باشد. اعتیاد به الکل، با علائم و نشانه های مختلفی همراه است که شناخت صحیح این علائم می تواند تاثیرات بسیار مثبتی در زمینه آگاهی از اعتیاد و انجام اقدامات درمانی همچون مراجعه به مرکز ترک اعتیاد کرج بهبودی داشته باشد که با توجه به اهمیت این موضوع در ادامه معرفی برخی از این علائم خواهیم پرداخت.

علائم اعتیاد به الکل

گذراندن وقت بیشتر در گروه های اجتماعی جدید و دائما در حال تغییر

افزایش درگیری و اختلافات با دوستان، خانواده و همکاران

کاهش عملکرد در مدرسه، محیط کار یا گروه های ورزشی

مصرف الکل به صورت کنترل شده و کنترل نشده

نداشتن انگیزه و هدف در زندگی

وابستگی زیاد و دائمی به الکل

افزایش دروغگویی و فریبکاری

تغییرات در خلق و خوی

عدم پیگیری برنامه ها

اضطراب یا استرس

مشکلات خواب

بهترین روش ترک الکل

تشخیص اعتیاد به الکل

پزشکان و متخصصین درمان اعتیاد، ترکیبی از ارزیابی بصری و مصاحبه ای برای تشخیص اعتیاد به الکل، از جمله اعتیاد و وابستگی را به کار می برند. در بسیاری از موارد، از معاینه بدنی برای تشخیص مسمومیت یا ترک الکل استفاده می شود. یک متخصص ترک اعتیاد، قادر به بررسی مهمترین عوامل و فاکتورها می باشد که از مهمترین آنها عبارتند از:

نوشیدن بیش از حد الکل

افزایش تحمل جسمی به الکل

نادیده گرفتن فعالیت های عادی

تمایل فراوان برای ادامه مصرف الکل

افزایش ناسازگاری و تعارض در روابط

عدم توانایی در پیگیری اهداف برای ترک الکل

مشاهده علائم ترک در هنگام قطع مصرف الکل

نوشیدن الکل با وجود آگاهی از بروز مشکلات جسمی یا روحی

صرف مقدار زیادی از وقت جهت نوشیدن یا مدت زمان طولانی خمار بودن

نوشیدن در شرایط خاصی که خطرات احتمالی فراوانی ممکن است بوجود آید

باید توجه داشته باشید که تشخیص اعتیاد به الکل نیازمند دریافت آزمایشات در کلینیک ترک اعتیاد کرج بهبودی، می باشد و موارد گفته شده تنها برخی از نشانه های سوء مصرف می باشند.

سندرم ترک الکل چیست؟

سندروم ترک الکل، مجموعه علائمی است که با ترک ناگهانی الکل در بیمار بروز می‌کند.

علائم سندرم ترک الکل جسمانی و روانی هستند که طیف گسترده ای از اختلالات همچون اضطراب و حالت تهوع می باشد. از شدیدترین علائم این سندرم می توانیم به توهم، تشنج، اختلالات قلبی و تب بالا اشاره نماییم که متاسفانه می تواند باعث اختلالات متعدد در زندگی بیمار شود. نکته ای که ضروری است به آن توجه داشته باشید این است که در صورت مواجه بیمار با هر یک از علائم ضروری است تا سریعا با اورژانس تماس بگیرید. سندرم ترک الکل، با نشانه هایی همراه است که شناخت آنها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که در ادامه به معرفی برخی از مهمترین آنها خواهیم پرداخت.

علائم سندرم ترک الکل

گیجی

اضطراب

بیخوابی

پریشانی

لرزیدن

حالت تهوع

افزایش ضربان قلب

تعریق

تحریک‌پذیری

کابوس

سم زدایی الکل

سم زدایی یک فرآیند طبیعی برای دفع سموم از بدن است.

جالب است بدانید که بعد از هر بار مصرف الکل، بدن به کمک کبد، بصورت طبیعی شروع به سم زدایی آن می کند و باعث خروج این ماده از بدن شما می شود. بیمارانی که مکررا الکل مصرف می کنند، دیگر قادر به سم زدایی نیستند چرا که همواره مقدار الکل بیشتری وارد بدن خود می کنید و فرایند سم زدایی طبیعی بدن مختل می شود برای دفع سموم و ترک الکل، باید با روش های پزشکی اقدام به سم زدایی نمایید.

سم زدایی از مهمترین خدمات کلینیک ترک اعتیاد کرج بهبودی، به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد کرج است که کلیه برنامه درمان تحت نظر مجرب ترین متخصصین روانشناسی و روانپزشکی انجام می گیرد.

ترک الکل

همانطور که پیشتر گفتیم، سوء مصرف و اعتیاد به الکل عوارض روانی و جسمانی بسیار مخربی برای مصرف کننده به همراه خواهد داشت به همین جهت تنها راه مقابله با آن ترک الکل، تحت نظر مجرب ترین روانشناسان و روانپزشکان در مرکز ترک اعتیاد کرج بهبودی می باشد اما ترک الکل، نیازمند برنامه درمان اصولی می باشد و هرگونه ترک خودسرانه آن، نه تنها کمکی به برنامه درمان نخواهد کرد بلکه باعث بروز علائم ترک در مصرف کننده خواهد شد که کنترل این علائم از اصلی ترین دلایل بازگشت بسیاری از مصرف کنندگان به الکل می باشد.

از مهمترین مزایای ترک اصولی می توانیم به درمان بدون بروز هیچگونه علائم ترک اشاره نماییم و در صورت بروز هرگونه علائم ترک، با توجه به حضور دائم پرستاران و مشاورین، کلیه حالات بیمار کنترل شده و بیماران به راحتی به برنامه درمان خود ادامه می دهند. اما از آنجایی که مصرف مداوم الکل باعث اختلال در عملکرد طبیعی مغز می شود و در انتقال دهنده های عصبی که وظیفه آنها انتقال پیام ها به سیستم عصبی مرکزی می باشد اختلال ایجاد می کنند درمان باید تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد انجام بگیرد.

1. مجید گفت:

نه به الکل

2. فرج گفت:

خسته نباشید
    مراحل ترک الکل به چه صورت هست؟

• مرکز ترک اعتیاد گفت:

ضمن عرض سلام .
      شما میتوانید با مراجعه به مرکز ترک اعتیاد بهبودی و دریافت مشاروره از کارشناسان ما فرایند ترک را شروع نموده و تحت نظر مشاوران و پزشکان ما به زندگی عاری از اعتیاد بازگرید . همچنین میتوانید با شماره های ما تماس حاصل فرمایید .
      کلینیک ترک اعتیاد کرج بهبودی

کلینیک ترک اعتیاد کرج بهبودی به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد کرج، با مجوز رسمی از دانشگاه علوم پزشکی البرز ارائه دهنده خدمات سم زدایی اعتیاد تحت نظر پزشک متخصص، همراه پرستاری شبانه روزی و خدمات روانشناسی و نوروتراپی و همچنین درمان اختلالات اعصاب و روان می باشد.
      کلیه برنامه درمانی در این مرکز تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و کادر درمانی مجرب انجام می پذیرد و متخصصین ما تا درمان کامل و ترک اعتیاد بدون بازگشت همراه شما خواهند ماند.
      خدمات کلینیک ترک اعتیاد کرج بهبودی

بستری ترک اعتیاد