ترک هروئین
خرداد 29, 1400
خرداد 29, 1400

بهترین و سریعترین روش ترک متادون

متادون، شبه مخدری قوی و ساخته شده در آزمایشگاه است که تاثیر مستقیمی بر گیرنده های اوپیوئیدی مغز مصرف کننده دارد و به همین جهت عملکرد آن بسیار شبیه به مرفین و هروئین است و قدرت اعتیادزایی بسیار بالایی دارد. نکته ای که باید بدانید این است که علاوه بر اینکه متادون بصورت مستقیم توسط بیماران استفاده می شود، متاسفانه در بسیاری از مراکز درمان اعتیاد از آن به عنوان نگهدارنده برای ترک هروئین و ترک تریاک استفاده می شود که در این خصوص باید بدانید که این روش درمانی، نه تنها کمکی به بیماران و مصرف کنندگان نمی کند بلکه تنها نوع مخدر مصرفی آنها را تغییر می دهد و در این روش هیچ گونه ترک و درمانی صورت نمی گیرد.

به همین منظور است که ترک اعتیاد در کلینیک ترک اعتیاد کرج بهبودی، به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد کرج، بدون استفاده از هیچ گونه شبه مخدری و تحت نظارت دائمی تیم روانشناسی و روانپزشک ترک اعتیاد انجام می گیرد تا بیماران بتوانند در زمان بستری و مدت درمان علاوه بر درمان جسمانی و روانی به سلامتی کامل دست پیدا کنند.

مدت تاثیرگذاری متادون، بین 4 الی 7 ساعت می باشد که مصرف مداوم آن می تواند این مدت را به یک الی دو روز افزایش دهد. باید بدانید که این زمان اثرگذاری، ارتباط مستقیمی با وضعیت متابولیسم بدن بیمار دارد. متادون در اشکال مختلفی همچون قرص و شربت تولید و عرضه می شود که توسط دستگاه گوارش بیمار جذب و اثرات آن 30 دقیقه بعد از مصرف شروع می گردد.

عوارض مصرف متادون

سوء مصرف متادون، عوارض روانی و جسمانی متعددی برای بیماران به همراه دارد که طیف گسترده ای از اختلالات را در بر می گیرد و بسته به شرایط جسمانی و رونی فرد این علائم می تواند بسیار مختلف باشد اما در ادامه به بررسی برخی از متداول ترین آنها خواهیم پرداخت.

کاهش اعتماد به نفس

ابتلا به زخم های گوارشی

مشکل در باروری و ابتلا به نازایی

بیماری های پوستی همچون کهیر

مواردی که پیشتر به آنها اشاره کردیم، بخشی از عوارض مصرف متادون هستند و تنها راه مقابله با آنها، ترک متادون، تحت نظر مجرب ترین روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی در کلینیک ترک اعتیاد کرج بهبودی، به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد کرج می باشد.

ترک اعتیاد با متادون

ترک اعتیاد با متادون یا متادون درمانی، از اصلی ترین دلایل گرایش بیماران اعتیاد به مصرف این شبه مخدر می باشد که در این خصوص باید بدانید متادون، شبه مخدری بسیار اعتیاد آور است که بسیار اعتیاد آور است و اثراتی روانی و جسمانی که بر بدن وارد می کند بسیار شدیدتر از سایر مخدرها می باشد. از نکاتی که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید این است که احتمال وابستگی به متادون در بیماران اعتیاد بسیار بیشتر است و چرا که در گذشته نیز به مخدری وابسته بوده اند.

متادون علاوه بر عوارض که برای مصرف کننده به همراه دارد، تاثیرات مخرب و بی شماری بر سیستم عصبی وارد می کند و متاسفانه باید بدانید در بیش از یک سوم مرگ و میرهای ناشی از مصرف مخدر نقش دارد. با این حال متاسفانه بسیاری از مراکز درمانی برای کنترل وضعیت بیمار اقدام به متادون درمانی می کنند که اینکار نه تنها مبنای علمی ندارد بلکه کمکی هم به وضعیت بیمار نمی کند و تنها صورت اعتیاد را تغییر می دهد بنابراین با این روش بیماران به ترک و سلامت کامل دستیابی پیدا نمی کنند و بعد از ترخیص وابسته به آن هستند.

به همین جهت درمان اعتیاد در مرکز ترک اعتیاد کرج بهبودی، به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد کرج، تحت نظر مجرب ترین درمانگران و بدون استفاده از هیچگونه شبه مخدر انجام می گیرد و به بیماران این امکان را می دهد تا علاوه بر درمان جسمانی به روان درمانی نیز بپرازند.

آیا متادون اعتیاد آور است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم، بله

متادون شبه مخدری بسیار اعتیاد آور است که وابستگی به آن روانی و جسمانی می باشد که اعتیاد به آن با علائم و نشانه هایی همراه است که شناخت آنها می تواند کمک بسیاری در تشخیص اعتیاد و بعد از آن انجام اقدامات درمانی همچون ترک اعتیاد نماید که در ادامه به معرفی برخی از مهمترین و متداول ترین علائم اعتیاد خواهیم پرداخت.

علائم و نشانه های اعتیاد به متادون

کاهش تمرکز و ضعف حافظه

فراموشی و دشواری تکلم

خشکی دهان و ضعف

کاهش دمای بدن

بدن درد و خارش

اسپاسم عضلانی

اختلالات خواب

تحریک پذیری

ترک متادون در منزل

بسیاری از مصرف کنندگان، بر این باورند که خود به تنهایی می توانند اقدام به ترک این شبه مخدر نمایند که در این خصوص باید بدانید، ترک متادون یک فرآیند طولانی است و هرگونه ترک خودسرانه آن تنها باعث بروز علائم ترک در مصرف کننده می شود که در ادامه به بررسی برخی از مهمترین آنها خواهیم پرداخت. علائم ترک متادون مشابه علائم سایر مواد مخدر مانند هروئین و مرفین است. بسیاری از مصرف کنندگان متادون با علاٸم شدیدتر ترک دست و پنجه نرم می کنند، زیرا متادون نسبت به سایر مواد مخدر مدت طولانی تری در بدن باقی می ماند. علائم ترک متادون معمولاً متوسط ​​و شبیه آنفولانزا هستند.

لرز

پارانویا

کسانی که اعتیاد شدیدتری به متادون دارند احتمالاً علائم ترک جدی تری را تجربه خواهند کرد. اگر مصرف کننده به چندین ماده به طور همزمان اعتیاد داشته باشد، روند ترک ممکن است طولانی تر و شدیدتر باشد. ترک ناگهانی متادون، باعث بروز علائم شدیدتر ترک می شود. پزشکان معمولاً توصیه می کنند که مصرف متادون را به طور تدریجی کاهش دهید تا روند ترک آن قابل تحمل تر شود. به همین جهت بهترین روش ترک متادون، بدون بروز هرگونه علائم ترک، ترک بستری در مرکز ترک اعتیاد کرج بهبودی، تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی می باشد.

اوردوز با متادون

از اصلی ترین عوارض سوء مصرف متادون می توانیم به اوردوز اشاره نماییم که با علائم و نشانه هایی همراه است که شناخت این علائم از بسیار با اهمیت است و در ادامه به معرفی برخی از مهمترین آنها خواهیم پرداخت:

کاهش سطح هوشیاری

کاهش شدید فشار خون

کما

ایست قلبی و مرگ

تنگی مردمک های چشم

کاهش دمای بدن (هیپوترمی)

کاهش ضربان قلب و مشکلات تنفسی

سرگیجه، تهوع و استفراغ

کندی در حرکت و حرف زدن

عدم تعادل و راه رفتن غیرمتوازن

خواب آلودگی غیرطبیعی و چرت زدن

حرف زدن پراکنده و شکسته شکسته

باید توجه داشته باشید که خطر اوردوز در افرادی که دارای بیماری های کبدی و متابولیسم پایینی دارند بسیار بیشتر است.

بهترین روش ترک متادون

از آنجایی که وابستگی به متادون روانی و جسمانی می باشد، ترک و درمان آن نیاز به دریافت خدمات مشاوره ای روان درمانی و روانپزشکی دارد به همین منظور، بهترین روش ترک متادون ترک بستری در کلینیک ترک اعتیاد کرج بهبودی می باشد چرا که ترک بستری علاوه بر اینکه باعث کاهش وسوسه مجدد می شود به کمک جلسات مشاوره ای به بیماران کمک می کند تا به اصلاح صدمات وارد شده در روان خود بر اثر مصرف این شبه مخدر بپردازند.

سم زدایی متادون

سم زدایی متادون، بهترین، سریعترین و ایمن ترین و روش ترک متادون است که بصورت تخصصی در مرکز ترک اعتیاد کرج بهبودی انجام می گیرد، مصرف کنندگان بطور دائم، تحت نظر پزشک متخصص سم زدایی و کادر درمان قرار دارند تا اطمینان حاصل شود که بیمار سم زدایی را با خیال راحت و بدون بروز هیچگونه علائمی انجام بگیرد.