ترک حشیش
ترک ریتالین
آبان 21, 1401

بهترین و سریعترین روش ترک پتیدین

پتیدین، دارویی ضد درد است که در دسته شبه تریاک ها قرار می گیرد و بصورت آمپول برای مصرف تزریقی تولید می شود. باید بدانید که پتیدین، مخدری است در آزمایشگاه تولید می گرد و کاربرد پزشکی آن استفاده به عنوان داروی بیهوشی است. مورد تجویز پتیدین، تسکین دردهای شدید و دراز مدت و یا قوی تر کردن اثر داروهای بیهوشی است. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که پتیدین دارویی بسیار اعتیاد آور است که هرگونه سوء مصرف آن عوارضی همچون وابستگی و اعتیاد را برای مصرف کننده به همراه خواهد داشت.

باتوجه به شدت بالای وابستگی پتیدین، ترک پتیدین، تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی در کلینیک ترک اعتیاد کرج بهبودی، به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد کرج می باشد تا تمامی بیماران این امکان را داشته باشند در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام به ترک و کسب سلامتی خود نمایند.

عوارض مصرف پتدین

همانطور که پیشتر گفتیم، سوء مصرف پتیدین، عوارض بسیار متعددی برای مصرف کننده به همراه دارد که در ادامه به بررسی برخی از مهمترین آنها خواهیم پرداخت:

کاهش فشار خون

افزایش احتمال ایست قلبی

خشکی و از بین رفتن رطوبت دهان

اضطراب، احساس وهم آلودگی و کلافگی

تنگی مردمک های چشم و مشکلات بینایی

اختلالات و بیماری های گوارشی مثل یبوست

افزایش ضربان قلب

عارضه و بیماری های پوستی

اختلال در سیستم عصبی مرکزی

اختلال و بیماری های دستگاه گوارش

مشکلات و بیماری های قلبی و عروقی

اختلال و بیماری های دستگاه گوارش

اختلال در سیستم عصبی مرکزی

عارضه و بیماری های پوستی

تفاوت پتیدین و مرفین

مرفین، استخراج شده از تریاک است و همانطور که در ابتدا گفتیم، پتیدین در دسته شبه تریاک ها قرار می گیرد. به همین جهت متاسفانه بسیاری بر این باورند که میزان عوارض پتیدین کمتر از مرفین است که در این خصوص باید بدانید این یک باور اشتباه است و پتیدین نیز همانند مخدرهای مثل هروئین می باشد و اعتیاد به آن عوارض جبران ناپذیری برای مصرف کننده به همراه خواهد داشت.

ترک پتیدین

از باورهای اشتباه در خصوص ترک پتیدین، ترک اعتیاد در منزل می باشد و متاسفانه بسیاری از بیماران فکر می کنند که می توانند به تنهایی اقدام به ترک آن نمایند که در این خصوص باید بدانید، هرگونه ترک خودسرانه آن، می تواند باعث بروز علائم ترک و محرومیت در بیماران شود که مقابله با این علائم از اصلی ترین دلایل بازگشت بیماران به مصرف مجدد می باشد و در ادامه به معرفی برخی از مهمترین این علائم خواهیم پرداخت:

درد عضلانی

اختلالات خواب

کلافگی و بی قراری

مشکلات و بیماری های گوارشی

تحریک و تقویت شدت بیماری های عصبی

بطور کلی، پتیدین یک مخدر مسکن که در دسته مواد افیونی قرار می گیرد و در موارد بسیار محدودی توسط پزشکان به دلایل مختلف دارویی از جمله برای زنان در حین زایمان و یا کنترل دردهای مرتبط با حملات قلبی، سرطان و سایر بیماری ها تجویز می گردد و هنگامی که پتیدین خارج از پارامترهای نظارت پزشک یا به منظور مصرف تفریحی استفاده شود، بسیار اعتیاد آور و به طرز دردناکی مخرب خواهد بود. ترک پتیدین، نیازمند دریافت خدمات روان درمانی در کنار درمان جسمانی می باشد و باید تحت نظر متخصصین روانپزشکی و روانشناسی انجام بگیرد به همین جهت یکی از خدمات ارائه شده در مرکز ترک اعتیاد کرج بهبودی، ترک پتیدین می باشد.