ترک پتیدین
علائم اعتیاد و عوارض مصرف تریاک
آبان 28, 1401

بهترین و سریعترین روش ترک ریتالین

ریتالین، دارویی با ساختار مشابه آمفتامین ها می باشد و کاربرد پزشکی آن جهت درمان افسردگی، اختلال بیش فعالی یا حمله خواب می باشد. بطور کلی ریتالین، یک محرک سیستم عصبی با نیمه عمری 4 ساعته و بسیار اعتیاد آور می باشد. ریتالین، نوعی بازدارنده جذب دوپامین در مغز است و باعث می شود تا دوپامین بیشتری در مغز مصرف کننده باقی بماند که این افزایش میزان دوپامین باعث احساس خوشی در مصرف کننده می شود که این کسب لذت و احساس سرخوشی خود می تواند باعث سوء مصرف این دارو شود که هرگونه درمان وابستگی و ترک ریتالین، نیازمند دریافت خدمات روان درمانی و روانشناسی تحت نظر درمانگران مجرب در کلینیک ترک اعتیاد کرج بهبودی، به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد کرج می باشد.

از دیگر تاثیرات مصرف ریتالین می توانیم به کم خوابی اشاره کنیم که این ویژگی باعث شده تا بسیاری از این دارو به عنوان داروی شب امتحان یاد کنند. این ویژگی و باور بر افزایش تمرکز بعد از مصرف این دارو باعث شده تا بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان برای بیدارماندن در طول شب و درس خواندن اقدام به مصرف ریتالین کنند اما همانطور که گفتیم ریتالین بسیار اعتیاد آور است و به همین جهت در دسته محرک هایی همچون اکستازی قرار می گیرد.

عوارض مصرف ریتالین

سوء مصرف ریتالین، عوارض روانی و جسمانی، کوتاه مدت و بلند مدت متعددی دارد که بسیار متغیر هستند اما برخی از متداول ترین آنها عبارتند از:

بی حسی و زخم های متعدد بر سطح پوست

بیماری های قلبی، عروقی و کبدی

حالت تهوع و استفراغ های پیاپی

نوسانات خلقی و افکار غیرطبیعی

درد های متعدد در ناحیه شکم

تحریک پذیری و پرخاشگری

بی اشتهایی و کاهش وزن

افسردگی و پریشان حالی

حرکات غیرارادی عضلات

کاهش قدرت یادگیری

افزایش حرارت بدن

سردرد و سرگیجه

اختلالات بینایی

اضطراب و دلهره

حملات قلبی

ابتلا به بیماری های قلبی و ریوی، اختلالات خلقی، تحریک پذیری و اضطراب دائم تنها بخشی از عوارض مصرف این محرک هستند و تنها راه مقابله با آنها، ترک ریتالین می باشد.

ترک ریتالین

آیا ریتالین اعتیادآور است؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم بله، از آنجایی که ریتالین یک محرک می باشد، هر گونه سوء مصرف آن به منظور شب بیداری و یا کسب لذت می تواند باعث وابستگی و اعتیاد مصرف کننده شود و تنها مصرف آن تحت نظر پزشک و در دوز و میزان مشخص مجاز می باشد. درمان اعتیاد و وابستگی به این محرک، نیازمند دریافت خدمات روان درمانی می باشد به همین جهت تنها راه اصولی درمان آن، ترک بستری تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی در مرکز ترک اعتیاد کرج بهبودی، به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد کرج می باشد.

ترک ریتالین در خانه

از مهمترین باورهای اشتباه که در خصوص ترک ریتالین، سادگی درمان و امکان ترک آن در منزل است که در این خصوص باید بگوییم، ترک ریتالین تنها در کلینیک ترک اعتیاد کرج بهبودی، انجام پذیر است و هرگونه ترک خودسرانه و یا ترک ریتالین در خانه نه تنها کمکی به بیمار نخواهد کرد، بلکه باعث بروز علائم ترک در مصرف کننده می شود که مقابله با این علائم خود یکی از اصلی ترین دلایل بازگشت افراد به اعتیاد است که در ادامه به معرفی برخی از مهمترین این علائم خواهیم پرداخت.

علائم ترک ریتالین

تهوع شدید

افزایش اشتها

اضطراب و استرس

درماندگی، افسردگی

خستگی و خواب آلودگی

اختلال خواب و بی خوابی

میل و وسوسه شدید به مصرف مجدد

نوسانات خلقی و ناراحتی های روحی و روانی

ترک ریتالین

باید بدانید که عمده تاثیر ریتالین، بر روان مصرف کننده است و از آنجایی که ریتالین وابستگی روانی شدیدی ایجاد می کند، ترک ریتالین نیازمند دریافت خدمات روانشناسی و روانپزشکی می باشد که به همین جهت کلینیک ترک اعتیاد کرج بهبودی، ترک ریتالین بصورت تخصصی زیر نظر بهترین درمانگرهای اعتیاد انجام می شود.