خرداد 9, 1400

بهترین و سریعترین روش ترک هروئین

هروئین مخدری بسیار اعتیاد آور و از خانواده اپیوئیدهایی همچون مرفین، کدئین و تریاک می باشد با این تفاوت که قدرت اعتیادآوری بسیار بالا و عوارض بسیار متعددی برای مصرف کننده به همراه دارد. نام علمی این مخدر دی استیل-مرفین است و می توان گفت که از مشتقات نیمه مصنوعی مرفین می باشد، بطور کلی، هروئین از فرایند تقطیر مرفین بدست می آید. از سوی دیگر، مرفین از گیاه خشخاش بدست می آید و تغییرات در مولکول های این گیاه باعث تهیه هروئین می شود که بسیار قدرت مند است. هروئین بعد از مصرف، بطور متراکم به مغز می رسد به همین جهت علاوه بر وابستگی جسمانی، وابستگی روانی شدیدی برای مصرف کننده ایجاد می کند.

با توجه به موارد گفته شده، ترک هروئین، نیازمند دریافت خدمات روان درمانی در کنار درمان جسمانی می باشد و ضروری است که تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی در مرکز ترک اعتیاد کرج بهبودی به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد کرج، انجام بگیرد.

هروئین پودری بسیار تلخ مزه، نرم و سفید رنگ است که در ساختار آن از ترکیبات متعددی استفاده می شود که خلوص آن بسیار متفاوت است و در موارد بسیاری، قهوه ای رنگ است که این تغییر رنگ، به دلیل وجود افزودنی ها و ناخالصی های متفاوت در این مخدر می باشد. هروئین به روش های مختلفی همچون تدخین، استنشاق و تزریق مورد استفاده قرار میگیرد که متاسفانه شایع ترین روش مصرف هروئین، تزریق می باشد و بسیاری از مصرف کنندگان به دلیل استفاده از سرنگ اشتراکی به بیماری های ویروسی، ایدز و HIV مبتلا می شوند.

عوارض مصرف هروئین

سوء مصرف و اعتیاد به هروئین، عوارض روانی و جسمانی متعددی برای مصرف کننده به همراه دارد که در ادامه به معرفی برخی از مهمترین آنها خواهیم پرداخت:

عفونت قلبی

زوال رگ ها

اختلالات قاعدگی

تیرگی پوست و لب ها

بیماری و اختلال کبدی

ورم های چرکی در سطح پوست

ابتلا به بیماری های تنفسی

ذات الریه

ورم مفاصل و ابتلا به بیماری روماتوئیدی

انسداد رگ های خونی شش ها، کبد و کلیه

بی خوابی

ضعف جسمانی

کاهش وزن

اختلال در هضم غذا

کاهش مقاومت بدن در برابر بیماری های عفونی

اختلال و نوسان های خلقی جنسی، شخصیتی و رفتاری

ابتلا به بیماری های عفونی

ایدز

هپاتیت

حتما مطالعه کنید: عوارض مصرف هروئین

با گذشت زمان، بدن شما نسبت به هروئین تحمل پیدا می کند تا در زمان مواجه با هروئین، احساس طبیعی داشته باشید به همین جهت بدن با هروئین و دوپامین سازگار شده است تا بعد از مصرف احساس سرخوشی و لذت نکنید. از همین جهت برای تجربه حس لذت، هر بار باید دوز بیشتری از هروئین را مصرف کنید.

حتما مطالعه کنید: تاثیر هروئین بر سیستم عصبی
کلینیک ترک اعتیاد کرج

تاثیر هروئین بر قلب

قلب و رگ های خونی سیستم گردش خون هستند که وظیفه آنها، انتقال اکسیژن و مواد مغذی، تنظیم دمای بدن و محافظت از فرد در برابر عفونت های مختلف می باشد که مصرف هروئین بر سلامت قلب تاثیر می گذارد و سیستم گردش خون را دچار اختلال های متعددی خواهد کرد چرا که هروئین حاوی سمومی است که در صورت تزریق آن رگ ها، جریان خون و سیستم قلبی عروقی مصرف کننده مسدود خواهد شد.

تاثیر هروئین در ابتلاء به افسردگی و استرس

مصرف هروئین باعث برهم ریختگی تعادل شیمیایی مغز مصرف کننده می شود که در ایجاد افسردگی مزمن بسیار مهم است و مصرف طولانی مدت آن باعث ایجاد تغییرات متعددی در ساختار فیزیکی مغز می شود و با فرسایش ماده سفید در مناطق مختلف مغز که مسئولیت تصمیم گیری و واکنش به استرس را بر عهده دارد صدمات متعددی بر مغز مصرف کننده وارد می کند.

حتما مطالعه کنید: اوردوز هروئین

علائم و نشانه های مصرف هروئین

مصرف هروئین، با نشانه هایی همراه است که شناخت این آنها، کمک بسیاری در تشخیص مصرف و انجام اقدامات درمانی خواهد داشت به همین جهت بسیار با اهمیت می باشند و در ادامه به بررسی و معرفی برخی از مهمترین آنها خواهیم پرداخت:

رخوت و سنگینی

تنفس سطحی و کند

سرخوشی بیش از حد

مردمک های سنجاقی شکل

زخم های متعدد در دست ها و پاها

زرورق یا دستمال کاغذ سوخته شده

آبسه و ورم های چرکی در سطح پوست

اسکناس های لوله شده جهت مصرف استنشاقی

بسته های کوچک نایلونی که مواد به آن چسبیده باشد

وجود نوار لاستیکی در لوازم شخصی به منظور بستن رگ ها

استفاده از قرص های ویتامین ث، جوهر لیمو و آب لیمو به منظور تهیه محلول تزریقی

افت تحصیلی و کاهش تمایل به انجام فعالیت های مربوط به تحصیل

اجتناب از شرکت در تفریحات و سرگرمی های دوستانه و خانوادگی

تحریک پذیری و واکنش های شدید نسبت به محرک ها

کاهش علاقه به انجام امور و فعالیت های جمعی

عدم توجه به وضعیت ظاهری

تغییرات ناگهانی خلقی

کاهش توجه و تمرکز

درخواست مکرر پول

موارد گفته شده تنها بخشی از علائم مصرف هروئین هستند و باید بدانید که نشخیص اعتیاد، نیازمند انجام بررسی های دقیق، تحت نظر روانپزشک و تیم روانشناسی در کلینیک ترک اعتیاد کرج بهبودی، به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد کرج می باشد.

متاسفانه، بسیاری بر این باورند که ترک هروئین نیاز به مراجعه به پزشک ندارد و می توانند به تنهایی اعتیادخود را ترک کنند اما در این خصوص باید بدایند که ترک هروئین با توجه به شدت وابستگی جسمانی و روانی که ایجاد می کند نیازمند دریافت خدمات روانشناسی و روانپزشکی متعددی است و هرگونه ترک خودسرانه آن می تواند عوارض مخربی برای مصرف کننده به همراه داشته باشد. که در طول مقاله به بررسی علائم قطع مصرف این مخدر می پردازیم. ترک هروئین یکی از خدمات مرکز ترک اعتیاد کرج بهبودی می باشد که تحت نظر مجرب ترین کادر درمانی با پرستاری شبانه روزی انجام می گیرد.

علائم مصرف هروئین

ترک هروئین در خانه

از دیگر باورهای اشتباه است که متاسفانه بسیاری از بیماران، بر آن باور دارند امکان ترک هروئین در خانه می باشد که در این خصوص باید بدانید، ترک هروئین تنها در مرکز ترک اعتیاد کرج بهبودی با مراقبت های روانشناسی و روانپزشکی امکان پذیر است و همانطور که پیش تر گفتیم هرگونه ترک غیراصولی و خارج از نظر پزشک نه تنها کمکی به بیمار نمی کند بلکه تنها باعث بروز علائم ترک و محرومیت در مصرف کننده شود که خود یکی از اصلی ترین عوامل بازگشت به اعتیاد در مصرف کنندگان می باشد.

علائم ترک هروئین

دردهای عضلانی و استخوانی

بی خوابی و بی قراری

آبریزش بینی

پرخاشگری

التهاب پوستی

آب ریزش بینی و اشک ریزی

خواب آلودگی و خمیازه های شدید

گرفتگی عضلانی، اسپاسم عضلانی

بی خوابی و بی قراری

تحریک پذیری شدید

تب و لرز

ترک هروئین با متادون

هروئین و متادون مخدرهایی هستند که شباهت های متعددی با یکدیگر دارند و هر دو، گیرنده های افیونی در مغز و سیستم عصبی مرکزی را تحت تأثیر قرار می دهند، بسیاری گمان می کنند تا با استفاده از متادون، می توانند اعتیاد خود به هروئین را کنترل کنند که باید بدانید، مصرف متادون، نه تنها کمکی به بیماران نخواهد کرد، بلکه باعث اعتیاد مصرف کننده به متادون خواهد شد و بیمار باید مجددا اقدام به ترک متادون نماید.

حتما مطالعه کنید: ترک متادون
ترک هروئین با متادون

ترک هروئین و کنترل علائم آن

برای ترک هروئین، در ابتدا لازم است رفتارهای اعتیادآور خود را متوقف کنید و در مسیر اجرای تصمیم خود مصمم باشید ممکن است روزهای اول کمی سخت باشد اما ضروری است که ذهن خود را مثبت نگهدارید که برای انجام آن ضروری است تا وقت خود را پر کنید. ورزش کنید، به دنبال سرگرمی و فعالیت های جدید باشید، آشپزی کنید، یا با دوستانتان به گردش و تفریحات سالم بپردازید. پرداختن به این فعالیت ها به شما کمک می کند دوستان جدیدی پیدا کنید و تعاملات اجتماعی مثبت باعث ترشح مواد شیمیایی عصبی خواهد شد.

هر زمان که احساس می کنید ممکن است دچار عود شوید، به درمانگر خود مراجعه کنید. باید بدانید که لغزش یک ممکن است برای هر کس پیش بیاید اما معنی آن نیست که باید تسلیم شوید. اگر دچار لغزش شدید، آنچه باعث عود شما شده است را مرور کنید و تعیین کنید که در صورت تکرار چه تغییراتی می توانید ایجاد کنید. سپس دوباره روی پای خود بایستید و دوباره شروع کنید.

سم زدایی هروئین

سم زدایی، اولین مرحله درمان و ترک هروئین است که باعث قطع اتصال این مخدر از گیرنده های مغزی مصرف کننده و دفع آنها می باشد. مرحله بعدی درمان، به کمک داروهای ضد مخدر انجام می گیرد و در طی آن گیرنده های مغزی توسط داروی ضد مخدر اشغال شده و به بیمار اجازه مصرف مجدد را نمی دهد و باعث بهبود عملکرد مغز، سیستم عصبی و برهم خوردگی ترشحات هورمونی می شود.

ترک هروئین

باید بدانید که وابستگی و اعتیاد به هروئین، علاوه بر تاثیرات جسمانی، باعث ایجاد وابستگی روانی نیز می شود که درمان آنها نیازمند دریافت خدمات روان درمانی و روانپزشکی است که به همین منظور، بهترین روش ترک هروئین، ترک بستری در کلینیک ترک اعتیاد کرج بهبودی به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد کرج می باشد و این امکان را به بیماران می دهد تا علاوه بر کاهش وسوسه و میل به مصرف مجدد، به اصلاح صدمات وارد شده در روان خود بر اثر مصرف این شبه مخدر بپردازند.