ترک ماری جوانا

ترک الکل
ترک الکل
تیر 12, 1400
ترک مرفین
ترک مرفین
تیر 12, 1400

بهترین و سریعترین روش ترک ماری جوانا

ماری جوانا یک محرک قوی، با قدرت اعتیادآوری بسیار بالا است که منبع آن برگ و غنچه گیاه شاه دانه می باشد و با نام های مختلفی همچون گراس یا علف نیز شناخته می شود. از آنجایی که ماری جوانا در دسته کانابیس ها قرار می گیرد، اصل عملکرد آن اختلال در عملکرد مغز و سیستم عصبی مرکزی مصرف کننده می باشد. از تاثیر مصرف این محرک بر سیستم عصبی می توانیم نتیجه بگیریم که وابستگی به ماریجوانا جنبه روانی نیز دارد به همین جهت درمان و ترک ماری جوانا، نیازمند دریافت خدمات روان درمانی در کنار درمان جسمانی تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی در کلینیک ترک اعتیاد کرج بهبودی می باشد.

با توجه به شدت وابستگی ماری جوانا، درمان و ترک آن نیازمند مراقبت های مختلف و متعددی می باشد به همین جهت، بهترین و سریعترین روش ترک ماری جوانا، ترک بستری در مرکز ترک اعتیاد کرج بهبودی، به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد کرج می باشد چرا که کلیه برنامه درمان در این مرکز، تحت نظر مجرب ترین روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی انجام می گیرد.

ماری جوانا چیست؟

ماری جوانا بعد از الکل پرمصرف ترین محرک و روانگردان در ایالات متحده است و محبوب ترین روش مصرف آن، غلطاندن برگ های خشک گیاه ماری جوانا به داخل سیگار و یا سیگار برگ و کشیدن آن است. بطورکلی، ماری جوانا شامل برگ، ساقه، گل و دانه خشک گیاه ساتیوا است. ماری جوانا یا گل، نام های مستعار متعددی دارد که بسیاری از فروشندگان، از این اسم ها استفاده می کنند به عنوان مثال، بسیاری برای از کلماتی همچون “علف هرز”، “گلدان” و “غنچه، جوانه، شکوفه” استفاده می کنند برخی دیگر این اسم ها عبارتند از:

مری جین

کوش (kush)

گیاه دارویی (herb)

چمن (grass)

روغن حش (hash oil)

موم (wax)

غنچه (budder)

خرد شده (shatter)

عوارض مصرف ماری جوانا چیست؟

از اصلی ترین، باورهای اشتباه در خصوص سوء مصرف ماری جوانا و اعتیاد به آن این است که این محرک به اندازه سیگار کشیدن عوارض ندارد که این بسیار اشتباه است، اعتیاد به ماری جوانا با عوارض روانی و جسمانی مختلفی همراه است که از مهمترین آنها عبارتند از:

اختلال ادراک

احساس شادی غیرعادی و سرحالی

احساس کندی گذر زمان

سرخی شدید چشم ها

قهقه احمقانه و بی دلیل

تاری دید و مشکلات بینایی

نوسانات خلقی و اختلال در قضاوت

اختلال در تمرکز

اختلال در حافظه و یادگیری

گیجی و عدم تعادل در حرکات فیزیکی

احساس تشنگی و گرسنگی بسیار شدید

تحریک پذیری شدید نسبت به محرک ها

تاری دید و مشکلات دیداری

افزایش فشار خون و ضربان قلب

اختلال در تمرکز، حافظه و یادگیری

نوسانات خلقی و اختلال در قضاوت

گیجی و عدم تعادل در حرکات فیزیکی

خطر ابتلا به سرطان ریه

کاهش انرژی

افزایش ضربان قلب

اضطراب و افسردگی

نقص ذهنی

افزایش خطر حمله قلبی

یکی دیگر از خطرات بالقوه ای که باید به آن توجه داشته باشید، اعتیاد به ماری جوانا است که خود می تواند به تنهایی زندگی مصرف کننده را مختل کند، موارد گفته شده تنها بخشی از عوارض اعتیاد و سوء مصرف ماری جوانا به همین جهت بهترین رویکرد درمانی ترک ماری جوانا، تحت نظر روانپزشک و روانشناس در کلینیک ترک اعتیاد کرج بهبودی به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد کرج می باشد.

ترک ماری جوانا

ترک ماری جوانا

تاثیر ماری جوانا بر مغز

بعد از مصرف ماری جوانا، مواد شیمیایی موجود در آن، جذب رگ های خونی شده و به کمک سیستم گردش خون به مغز راه پیدا می کند.

زمانی که مصرف کننده اقدام به سوء مصرف این محرک می کند، بخش های مربوط به کنترل حافظه، توجه و یادگیری مغز کاربرد طبیعی خود را از دست می دهد که در این زمان بیشترین صدمه وارده مربوط به هیپوکامپ، که مسئول کنترل حافظه کوتاه مدت و انتقال اطلاعات از آن به حافظه بلند مدت می باشد.

آیا ماری جوانا اعتیاد آور است؟

تحقیقات نشان داده، 30٪ مصرف کنندگان ماری جوانا، نسبت به آن اعتیاد پیدا می کنند و اگر از نوجوانی شروع به مصرف کنید، احتمال اعتیاد تا هفت برابر افزایش پیدا می کند.

بیماران اعتیاد به ماری جوانا که آن را از طریق سیگار و یا بلعیدن مصرف می کنند، ممکن است با گذشت زمان در آنها نسبت به ماری جوانا تحمل ایجاد شود، به این معنی که برای تجربه اثرات مشابه نیاز به مصرف دوز بیشتری دارند و ادامه مصرف، منجر به اعتیاد و وابستگی خواهد شد. اعتیاد زمانی است که بدن مصرف کننده از لحاظ جسمی وابسته به مواد مخدر باشد و مصرف کننده تمایل به مصرف دائم داشته باشد.

شکل ظاهری ماری جوانا

ماری جوانا، شبیه به انبوهی خزه، با طیف رنگی سبز تا قهوه ای است. ماری جوانای خوراکی (پخته شده در کیک) کاملا شبیه به نسخه های معمولی خوراکی است. به عنوان مثال، براونی های ماری جوانا کاملاً شبیه براونی های معمولی است، فقط در بو و مزه کمی تفاوت دارند.

اصلی ترین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که مقدار، نوع و یا ظاهر محرک مصرفی تفاوتی ندارد، اهمیتی ندارد که ماری جوانا سبز یا قهوه ای باشد، سوء مصرف این محرک عوارض بی شماری برای مصرف کننده به همراه دارد که تنها راه مقابله با آن، ترک ماری جوانا در مرکز ترک اعتیاد کرج بهبودی می باشد.

ماری جوانا چه مدت در بدن باقی می ماند؟

تتراهیدروکانابینول، ماده اصلی شیمیایی ماری جوانا است و ظرف چند ساعت پس از مصرف بطور کامل از بین می رود، اما آثار شیمیایی آن، هفته ها در بدن باقی می ماند که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت:

مصرف ماری جوانا بین 30 تا 45 روز به کمک آزمایش ادرار قابل تشخیص است

مصرف ماری جوانا بین 60 تا 75 روز به کمک آزمایش خون قابل تشخیص است

مصرف ماری جوانا تا 90 روز به کمک آزمایش فولیکول مو قابل تشخیص است

چگونه می توان فهمید که فردی ماری جوانا مصرف کرده است؟

تاثیر ماری جوانا بر هر فرد مختلف است به همین جهت تشخیص مصرف آن بسیار دشوار و تخصصی است. اما مواردی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم، برخی از رایج ترین علائم مصرف این محرک هستند:

چشم های قرمز به رنگ خون

خنده های غیرقابل کنترل

افزایش اشتها از جمله پرخوری

کاهش انرژی و انگیزه

علائم اعتیاد به ماری جوانا

باید بدانید که، هر چقدر میزان مصرف ماری جوانا بیشتر شود، اولویت ها، رفتار و فعالیت های اجتماعی فرد مصرف کننده نیز دچار تغییر می شود. مصرف ماری جوانا باعث ایجاد تغییراتی در مغز می شود که با گذشت زمان منجر به تغییرات بیشتر در توانایی ها و رفتارهای فرد می شود که برخی از مهمترین آنها عبارتند از:

مشکلات مالی

تغییرات اجتماعی

مشکلات حقوقی

مشکلات شغلی و یا تحصیلی

کاهش توانایی های شناختی و جسمی

مصرف ماری جوانا، همانطور که قضاوت فرد را تحت تأثیر قرار می دهد بر توانایی های جسمی بیمار نیز تاثیر می گذارد. THC موجود در این محرک، بر مخچه و گانگلیون نیز تاثیر می گذارد، که دو قسمت مهم مغز هستند و وظیفه آنها، تنظیم هماهنگی، تعادل و حرکت را بر عهده دارند. مصرف این محرک بر شناخت ذهنی یا توانایی های فکری مصرف کننده نیز تأثیر می گذارد. جالب است بدانید که تحقیقات نشان داده، مصرف ماری جوانا از طریق کشیدن سیگار در دوران نوجوانی باعث کاهش ضریب هوشی بیمار می شود.

ترک ماری جوانا

ترک ماری جوانا

اوردوز ماری جوانا

زمانی که فرد بیش از حد ماری جوانا مصرف می کند، اوردوز رخ می دهد.

اوردوز بسیار کشنده است به همین جهت، نکته ای که باید نسبت به آن آگاه باشید این است که اوردوز با علائمی همراه است که شناخت آنها می تواند بسیار مهم و تاثیرگذار باشد به همین جهت برخی از مهمترین آنها عبارتند از:

لرزش

توهم شدید

اضطراب شدید

پارانویای (بدگمانی) شدید

این امر اغلب به این دلیل اتفاق می افتد که مصرف کنندگانی که بدون تجربه قبلی ماری جوانای خوراکی مصرف می کنند، معمولا متوجه نمی شوند چه مدت طول خواهد کشید تا اثرات دارو را احساس کنند و به خاطر همین یک دوز بیشتر مصرف می کنند.

ترک ماری جوانا

همانطور که پیش تر گفتیم، وابستگی به ماری جوانا هم جنبه روانی دارد و هم جسمانی و درمان و ترک ماری جوانا، نیازمند دریافت خدمات روان درمانی در کنار درمان جسمانی دارد و ضروری است که تحت نظر مشاورین مجرب انجام بگیرد و هرگونه ترک خودسرانه و خارج از نظارت پزشک می تواند عوارض مخربی بر سلامت مصرف کننده داشته باشد. به همین جهت ترک ماری جوانا، یکی از مهمترین خدمات کلینیک ترک اعتیاد کرج بهبودی به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد کرج می باشد. اگر شما یا عزیزانتان با اعتیاد به ماری جوانا دست و پنجه نرم می کنید، مشاورین و تیم درمانی مجرب مرکز ترک اعتیاد کرج بهبودی، به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد کرج، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 48 میانگین: 5]

3 Comments

  1. رحمتی گفت:

    سلام ایا ماری جوانا (گل حشیش ) اعتیاد اوره؟

    • مرکز ترک اعتیاد گفت:

      با سلام بله تمامی مواد های مخدر اعتیاد آور می باشند . گل هشیش نیز از این قاعده مستثنی نیست.

    • مرکز ترک اعتیاد گفت:

      سلام، بله، ماری جوانا که با نام‌های گل یا حشیش نیز شناخته می‌شود، می‌تواند اعتیادآور باشد. ترکیبات موجود در ماری جوانا، به ویژه تتراهیدروکانابینول (THC)، می‌توانند باعث وابستگی روانی شوند و در صورت قطع مصرف، علائمی مانند اضطراب و پریشانی را به دنبال داشته باشند. استفاده طولانی مدت از ماری جوانا می‌تواند به ایجاد وابستگی و اعتیاد منجر شود و ترک آن نیازمند حمایت پزشکی و روانی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *