دیفنوکسیلات چند روز در بدن میماند

آیا قرص خواب برای ترک اعتیاد خوب است؟
آیا قرص خواب برای ترک اعتیاد خوب است ؟
فروردین 21, 1403
عوارض مصرف کراک
عوارض مصرف کراک
فروردین 21, 1403
نمایش همه

دیفنوکسیلات چند روز در بدن میماند

دیفنوکسیلات چند روز در بدن میماند

دیفنوکسیلات چند روز در بدن میماند

دیفنوکسیلات چند روز در بدن میماند

کلینیک ترک اعتیاد کرج بهبودی، مرکز ترک اعتیاد کرج بهبودی: قرص دیفنوکسیلات یک داروی ضد اسهال است که برای کنترل حرکات روده‌ها و کاهش اسهال تجویز می‌شود. این دارو با نام تجاری لوموتیل نیز به فروش می‌رسد. دیفنوکسیلات دارای دو ماده موثر، یعنی دیفنوکسیلات و آتروپین است.

  • دیفنوکسیلات: نوعی مخدر است که اثرات تخدیری دارد.
  • آتروپین: یک شبه قلیایی است که از گیاه شابیزک (بلادون) و گیاهان دیگر به دست می‌آید.

دیفنوکسیلات با کاهش حرکات روده‌ها و انقباض‌های موجی روده بزرگ، به درمان اسهال کمک می‌کند. ساختار شیمیایی دیفنوکسیلات مشابه پتیدین است، که معمولاً با نام تجاری دمرول شناخته می‌شود.

آتروپین نیز در این دارو حضور دارد و از انتقال در بخش‌هایی از سیستم عصبی که در ترشح بزاق، تولید اشک، تولید ادرار و گوارش نقش دارند، جلوگیری می‌کند. همچنین، آتروپین با اسپاسم مجاری گوارشی مقابله کرده و از طریق خشک کردن مایعات بدن به کنترل اسهال کمک می‌کند. به دلیل اینکه آتروپین حالت تهوع و ضعف را ایجاد می‌کند، گاهی اوقات به دارو اضافه می‌شود تا از اعتیاد به محصولات مخدر جلوگیری شود.

حتما مطالعه کنید: ترک دیفنوکسیلات

کاربردهای دیفنوکسیلات در پزشکی

دیفنوکسیلات یک داروی ضد اسهال است که برای مدت‌ها در درمان اسهال مورد استفاده قرار گرفته است. این دارو به صورت قرص یا شربت در دسترس است. بیماران معمولاً در ابتدا روزی سه یا چهار بار از دیفنوکسیلات استفاده می‌کنند و انتظار دارند که اسهال ظرف ۴۸ ساعت درمان شود. سپس مصرف دارو به یک بار در روز کاهش می‌یابد. هر قرص دیفنوکسیلات و ۵ میلی‌لیتر از شربت آن شامل ۲/۵ میلی‌گرم دیفنوکسیلات و ۰/۲۵ میلی‌گرم آتروپین است.

در معمول، بیشترین دوز تجویز شده از دیفنوکسیلات، ۴۰ تا ۱۲۰ قرص برای یک دوره ۴۰ تا ۷۰ روزه است. مصرف مقادیر بیشتر در مدت زمان طولانی‌تر می‌تواند منجر به اعتیاد شود.

خطرات مصرف دیفنوکسیلات

دیفنوکسیلات، که یک داروی ضد اسهال است، ممکن است خطرات و عوارض جانبی مختلفی داشته باشد. برخی از این خطرات و عوارض شامل:

– اعتیاد: مصرف طولانی مدت دیفنوکسیلات می‌تواند منجر به اعتیاد شود. تحمل بدن نسبت به این دارو به تدریج افزایش می‌یابد و ممکن است کاربر برای حفظ همان اثرات اولیه، مجبور به مصرف مقادیر بیشتری از دارو شود.
عوارض جانبی: مصرف بیش از حد دیفنوکسیلات می‌تواند باعث عوارض جانبی مانند خشکی دهان، گر گرفتگی، خواب آلودگی، خارش، مشکلات تنفسی، تشنج و تاری دید شود.
خطر اوردوز: اوردوز این دارو می‌تواند مرگبار باشد و ممکن است به مرگ یا آسیب مغزی دائمی منجر شود.
حساسیت: برخی از بیماران ممکن است به دیفنوکسیلات حساسیت داشته باشند و در اثر مصرف آن دچار علائمی مانند کهیر، راش، ورم صورت و لب، مشکلات تنفسی، خارش و دیگر علائم آنافیلاکسی (شوک آلرژی) شوند.

در صورت بروز هر یک از این عوارض، باید فوراً مصرف دیفنوکسیلات را قطع کرد و به پزشک مراجعه کرد.

برنامه درمان و ترک دیفنوکسیلات یک فرآیند چند مرحله‌ای است که با سم زدایی شروع می‌شود. در این مرحله، اتصال دیفنوکسیلات از گیرنده‌های مغزی قطع می‌شود. مراحل بعدی با استفاده از داروهای ضد مخدر انجام می‌شود، که در آن گیرنده‌های مغزی توسط داروی ضد مخدر اشغال می‌شوند و به بیمار اجازه مصرف مجدد را نمی‌دهد. این کار علاوه بر بهبود عملکرد مغز، باعث خروج سموم وارد شده به بدن مصرف کننده بر اثر مصرف این دارو نیز می‌شود. ترک دیفنوکسیلات نیازمند دریافت خدمات روان درمانی در کنار درمان جسمانی است. به همین دلیل، کلیه برنامه درمان در مرکز ترک اعتیاد کرج بهبودی، به عنوان یکی از بهترین مراکز ترک اعتیاد در کرج، تحت نظر تیم مجرب درمانی انجام می‌شود.

دیفنوکسیلات در تست اعتیاد

دیفنوکسیلات، که یک داروی ضد اسهال است، ممکن است در تست‌های اعتیاد شناسایی شود. این تست‌ها معمولاً از نمونه‌های بدنی مثل ادرار یا خون برای شناسایی مصرف مواد مخدر استفاده می‌کنند.

تست‌های مصرف مواد مخدر مدرن و دقیق هستند و به تشخیص دقیق مصرف و نوع ماده مخدر استفاده شده کمک می‌کنند. بنابراین، اگر کسی دیفنوکسیلات مصرف کرده باشد و تست مخصوص اعتیاد به ادرار یا خون انجام داده شود، ممکن است مصرف این ماده شناسایی شود.

مصرف مواد مخدر، از جمله دیفنوکسیلات، غیرقانونی و خطرناک است و می‌تواند منجر به مشکلات جدی بهداشتی و اجتماعی شود . بهترین راه برای پیشگیری از مشکلات اعتیادی، عدم مصرف مواد مخدر است.

دیفنوکسیلات حاوی ماده مخدری است که به مدت هشت تا بیست و چهار ساعت پس از مصرف در آزمایش ادرار قابل تشخیص است. بسته به میزان مصرف دیفنوکسیلات، ممکن است نتیجه آزمایشی که برای تشخیص انجام شده است، به طور کاذب مثبت شود. آزمایش فولیکول مو مصرف دیفنوکسیلات را تا ۹۰ روز بعد نشان می‌دهد؛ همچنین مصرف دیفنوکسیلات به مدت یک تا دو روز بعد با انجام آزمایش بزاق مشخص می‌شود.

چه افرادی نباید دیفنوکسیلات مصرف کنند؟

دیفنوکسیلات، برای برخی افراد توصیه نمی‌شود. این شامل:

دیفنوکسیلات، که یک داروی ضد اسهال است، برای برخی افراد توصیه نمی‌شود. این شامل:

– افرادی که سابقه الکلیسم یا سوءمصرف مواد مخدر دارند
– افرادی که به بیماری‌هایی مانند کولیت، سندرم داون، دیسانتری، آمفیزم، آسم، برونشیت، بزرگ شدن پروستات، بیماری‌های کبدی، ناراحتی‌های تیروئید، بیماری کیسه صفرا، گلوکوم (آب سیاه)، بیماری‌های قلبی، فشار خون بالا، انسداد روده، و بیماری کلیوی مبتلا هستند
– کودکان زیر ۳ سال
– بیماران مسن که پس از مصرف دیفنوکسیلات ممکن است دچار تنگی نفس و مشکلات تنفسی شوند
– زنان باردار

اوردوز دیفنوکسیلات

دیفنوکسیلات و بارداری

دیفنوکسیلات یک داروی ضد اسهال است که با کاهش حرکات گوارشی و کنترل حرکات دفعی، به کنترل اسهال کمک می‌کند.

در مورد مصرف دیفنوکسیلات در دوران **بارداری**، این دارو در گروه C بارداری قرار دارد. این یعنی مطالعات کافی بر روی انسان‌ها یا حیوانات انجام نشده است تا بتوان با اتکا به داده‌های موجود با قاطعیت درباره ایمنی مصرف دیفنوکسیلات در دوران بارداری نظر داد. بنابراین، اگر باردار هستید یا قصد باردار شدن دارید، باید درباره مزایا و خطرهای احتمالی مصرف دیفنوکسیلات در دوران بارداری با پزشک معالجتان مشورت کنید.

دیفنوکسیلات و شیردهی

در مورد مصرف دیفنوکسیلات در دوران **شیردهی**، این دارو می‌تواند به داخل شیر ترشح شود و بر روی سلامت شیرخوار اثر بگذارد. بنابراین، اگر به فرزندتان شیر می‌دهید یا در آینده نزدیک قصد این کار را دارید، باید درباره مزایا و خطرهای احتمالی مصرف دیفنوکسیلات در دوران شیردهی با پزشک معالجتان مشورت کنید.

دیفنوکسیلات چند روز در بدن میماند

دیفنوکسیلات می‌تواند تا چند روز در بدن باقی بماند. این دارو عمدتا در صفرا دفع می‌شود و نیمه عمری 12-14 ساعت دارد. بنابراین، ممکن است تا چند روز پس از مصرف آخرین دوز، در بدن شما باقی بماند. همچنین، بسته به نوع آزمایش، ممکن است تا چند روز یا حتی چند هفته پس از مصرف آخرین دوز، در نمونه‌های بدنی مانند ادرار یا مو قابل تشخیص باشد.

در نهایت، دیفنوکسیلات همچون دو روی سکه است؛ از یک سو، می‌تواند به عنوان یک راه حل مؤثر برای درمان اسهال مزمن عمل کند و از سوی دیگر، پتانسیل سوءمصرف و وابستگی را در بر دارد. مصرف‌کنندگان باید آگاه باشند که استفاده بی‌رویه و بدون نظارت پزشکی می‌تواند به سرعت به مسیری خطرناک منتهی شود. بارداری و شیردهی دوره‌هایی هستند که در آن‌ها احتیاط بیشتری باید به عمل آید. با این حال، با آگاهی و مراقبت صحیح، دیفنوکسیلات می‌تواند جزئی از کیت ابزار پزشکی باشد که به بهبود کیفیت زندگی بیماران کمک می‌کند. بیایید با دانش و مسئولیت‌پذیری، به سمت استفاده بهینه از این دارو گام برداریم.جهت دریافت مشاوره با کلیمیک ترک اعتیاد بهبودی کرج تماس بگیرید 02636602933

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *