هروئین چه مدت در بدن شما باقی می ماند؟

عوارض جانبی ماری جوانا در دراز مدت / ترک اعتیاد بهبودی کرج
عوارض جانبی ماری جوانا: اثرات فیزیکی، ذهنی و دراز مدت
شهریور 15, 1402
علائم اعتیاد در نوجوانان / مرکز ترک اعتیاد بهبودی
علائم اعتیاد در نوجوانان
شهریور 15, 1402
نمایش همه

هروئین چه مدت در بدن شما باقی می ماند؟

هروئین چند روز در بدن می ماند / ترک اعتیاد بهبودی کرج

مرکز ترک اعتیاد بهبودی، کلینیک ترک اعتیاد کرج بهبودی:  هروئین یکی از اعتیادآورترین مواد مخدر روی کره زمین، هروئین یک ماده بسیار ترسناک است. هروئین زندگی معتادان را تسخیر می کند، هروئین یک ماده افیونی غیرقانونی است که به دلیل کیفیت اعتیادآور، ماهیت مضر و عدم استفاده پزشکی تایید شده  در تمام دنیا ممنوع می باشد . هروئین تا 48 ساعت در ادرار، خون تا 5-6 ساعت، بزاق تا 5-6 ساعت و مو تا 3 ماه یا بیشتر قابل تشخیص است. این زمان‌ها ممکن است بر اساس آزمایش مورد استفاده و اینکه آیا هروئین برای مدت طولانی استفاده شده است تغییر کند. در این مقاله به برسی کامل هروئین چه مدت در بدن باقی می ماند  پرداخته شده است .

مدت و عمر اثر هروئین

اثرات هروئین طولانی تر از اثرات مواد مخدر مانند کوکائین است، اما نیمه عمر آن به ویژه کوتاه و تنها 30 دقیقه است. این بدان معناست که اگر مصرف کننده یک دوز هروئین مصرف کند، 30 دقیقه طول می کشد تا نیمی از مواد مخدر موجود در بدن فرد خارج شود. برخی از مطالعات نشان می دهد که این نیمه عمر به کوتاهی 3-8 دقیقه است.
زمان واقعی این امر برای هر فرد به عوامل مختلفی بستگی دارد،

از جمله:

قد و وزن
سن
ژنتیک
محتوای چربی بدن
مقدار گرفته شده
کیفیت دارو
میزان متابولیسم
سلامت کبد و کلیه ها
هیدراتاسیون

حتما مطالعه کنید: ترک هروئین

چه مدت طول می کشد تا هروئین به طور کامل از بدن شما خارج شود؟

از آنجا که هروئین یک ماده غیرقانونی است، در مورد کیفیت، خلوص، قدرت و همچنین آنچه ممکن است با آن مخلوط شود، هیچ نظارتی وجود ندارد. این یکی از دلایلی است که هروئین بسیار خطرناک است، به خصوص که معمولاً به صورت داخل وریدی استفاده می شود. مصرف‌کننده هیچ راهی برای دانستن آنچه دریافت می‌کند ندارد . در ادامه این مقاله هروئین چه مدت در بدن شما باقی می ماند؟را مورد برسی قرار دادیم   .

حتما مطالعه کنید: عوارض هروئین بر چهره 

زمانی که هروئین از بدن خارج می شود، برای تشخیص آن در آزمایش های مختلف مواد مخدر زمان طولانی لازم است. سازمان غذا و دارو (FDA) آزمایش های دارویی را تأیید کرده است که برای تشخیص هروئین از خون، بزاق، ادرار و فولیکول مو استفاده می شود. در حال حاضر، بسیاری از آزمایش ها به دنبال متابولیت های هروئین هستند که توسط کبد تولید می شوند و در سیستم بدن باقی می مانند. این متابولیت ها به طور قابل توجهی بسیار بیشتر از خود هروئین در سیستم بدن باقی مانده و به عنوان نشانگر استفاده می شوند.

در بسیاری از موارد، هروئین پس از دو روز در ادرار فرد قابل تشخیص نیست. آزمایش خون و بزاق نیز برای تشخیص هروئین کارآمد نیست زیرا این ماده مخدر نیمه عمر کوتاهی دارد. بنابراین، ممکن است تا ۵-۶ ساعت طول بکشد تا دارو در این مایعات غیرقابل شناسایی شود، اگرچه احتمالاً تا دو روز می توان آن را پیدا کرد. تنها آزمایشی که بیش از یک هفته جواب می دهد، آزمایش فولیکول مو است که می تواند هروئین را تا ۳ ماه یا بیشتر تشخیص دهد. با این حال، عوامل احتمالی زیادی وجود دارد که ممکن است در آزمایش مو اختلال ایجاد کنند. همچنین، باید به این نکته توجه کرد که هروئین معمولاً در بدن های مصرف کنندگان طولانی مدت و سنگین مصرف می شود و به همین دلیل قابل شناسایی بودن آن در بافت های چربی بیشتر است. دارو در این بافت ها ذخیره می شود که دفع آن بسیار سخت تر از موادی است که صرفاً در خون و سایر مایعات بدن وجود دارند.

هروئین چند روز در بدن می ماند

هروئین چند روز در بدن می ماند

خلاصه ی مدت زمان ماندگاری هروئین در بدن شما:

ادرار: ۴۸ ساعت یا ۲ روز، با آزمایش‌های خاص تا ۷ روز
خون: 5-6 ساعت، با آزمایش های خاص تا 2 روز نشان داده می شود
بزاق: 5-6 ساعت، با انجام آزمایشات خاص تا 2 روز
مو: تا 3 ماه یا بیشتر

هروئین یکی از اعتیادآورترین مواد مخدر در جهان است. به طور نگران کننده ای، استفاده از هروئین در سال های اخیر رو به افزایش بوده است،  . کشش هروئین می تواند قوی باشد، اما گزینه های درمانی زیادی برای این نوع مواد مخدر وجود دارد، از جمله دارو، مراکز بازپروری و درمان اعتیاد همچون مرکز ترک اعتیاد بهبودی کرج 

با توجه به موارد گفته شده، ترک هروئین، نیازمند دریافت خدمات روان درمانی در کنار درمان جسمانی می باشد و ضروری است که تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی در مرکز ترک اعتیاد کرج بهبودی به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد ، انجام بگیرد.

حتما مطالعه کنید: اوردوز هروئین

هروئین چه مدت در بزاق شما باقی می ماند؟

اگرچه FDA آزمایش بزاق را برای تشخیص مصرف هروئین تایید کرده است، مقامات و شرکت ها اغلب از آن استفاده نمی کنند. دلیل آن این است که این دارو مانند بسیاری از مواد افیونی دیگر نیمه عمر کوتاهی دارد. در بیشتر مواقع، هروئین فقط برای پنج تا شش ساعت در بزاق شما باقی می ماند. با این حال، ممکن است برای برخی افراد در طول ترک هروئین تا دو روز قابل تشخیص باشد.

چه آزمایش های دیگری می تواند هروئین را در بدن تشخیص دهد؟

مانند آزمایش بزاق، هروئین فقط در آزمایش خون برای 5 تا 6 ساعت قابل تشخیص است. اگرچه برخی افراد هنوز تا دو روز اثری از دارو در خون خود دارند. با وجود این، برخی از آزمایش‌های جدید می‌توانند متابولیت‌های هروئین را که هنگام پردازش دارو توسط کبد ایجاد می‌شوند، تشخیص دهند. متابولیت ها بیشتر از خود سموم هروئین در بدن شما باقی می مانند.

به عنوان مثال، آزمایش ادرار می تواند هروئین را در بدن شما تا دو روز پس از مصرف تشخیص دهد. اگرچه در برخی موارد، دارو تا یک هفته قابل اندازه گیری است. با آزمایش فولیکول مو، وجود هروئین برای سه ماه یا بیشتر مشهود است. به همین دلیل، آزمایش فولیکول مو مطلوب ترین روش تشخیص است، اما آزمایش ادرار مقرون به صرفه ترین است.

هروئین چند روز در بدن می ماند

آیا هروئین خطر اعتیاد دارد؟

از آنجایی که هروئین می تواند با مصرف مکرر وابستگی جسمی و روانی ایجاد کند، ایجاد اعتیاد به هروئین که امروزه اختلال مصرف هروئین نامیده می شود، بسیار آسان است.

درصد قابل توجهی از افرادی که هروئین مصرف می کنند ممکن است با اختلال مصرف هروئین زندگی کنند.

اختلال مصرف هروئین (افیون) یک وضعیت سلامت روان است. داشتن این وضعیت به این معنی است که مصرف هروئین زندگی شما را مختل کرده است و شما در کنترل میزان مصرف مشکل دارید.

نشانه های اختلال مصرف هروئین  :

در اینجا چند نشانه وجود دارد که نشان می دهد ممکن است اختلال مصرف هروئین داشته باشید:

هروئین اغلب در ذهن شماست. حتی زمانی که از آن استفاده نمی کنید، ممکن است به فکر دارو ادامه دهید.
شما شغل خود را از دست داده اید یا به دلیل استفاده از هروئین در کلاس ها شکست خورده اید.
شما حتی در زمان بهبودی از مشکلات جدی سلامتی، مانند فروپاشی وریدها یا ذات الریه، به مصرف هروئین ادامه می دهید.
شما به هروئین بیشتر و بیشتری نیاز دارید تا احساس بالایی داشته باشید.
هنگامی که مصرف هروئین را برای یک یا دو روز متوقف می کنید، علائم ترک مانند اسهال و درد عضلانی را مشاهده می کنید.
شما نمی توانید مصرف هروئین را متوقف کنید، حتی اگر تلاش کرده باشید.
اگرچه هر شکلی از هروئین خطر اعتیاد را به همراه دارد، تزریق هروئین خطر بیشتری را به همراه دارد، زیرا جریان خون شما می‌تواند دارو را مستقیماً به مغز شما برساند.

حتما مطالعه کنید: عوارض مصرف هروئین

عوامل موثر بر تشخیص هروئین ؟

وزن بر تشخیص هروئین  تاثیر دارد. این اندازه‌گیری‌ها تعیین می‌کنند که دارو چقدر در بدن شما باقی می‌ماند. به طور کلی، هر چه بزرگتر باشید، هروئین سریعتر از بدن شما خارج می شود.

دوم اینکه چقدر هروئین استفاده می کنید یک عامل است. به عنوان یک قانون کلی، هر چه بیشتر مصرف کنید، مدت بیشتری در بدن شما باقی می ماند. استفاده از هروئین با کیفیت بالا و برای مدت طولانی می تواند مدت زمان مصرف دارو را در سیستم شما افزایش دهد.

متابولیسم شما نیز یک عامل است. اگر متابولیسم شما کند باشد زیرا سبک زندگی کم تحرکی دارید، آثاری از دارو باقی می ماند. عوامل دیگری که بر تشخیص هروئین تأثیر می گذارند عبارتند از سن، ژنتیک، چربی بدن، هیدراتاسیون و سلامت کبد و کلیه.

در اینجا ما به بررسی هروئین چه مدت در بدن باقی می ماند پرداخته و  آزمایش های که هروئین را در بدن تشخیص میدهد کامل بررسی کرده ایم. اگر شما یا عزیزانتان با مشکل اعتیاد به هروئین دست و پنجه نرم می کنید، مرکز ترک اعتیاد کرج بهبودی آماده است که به شما کمک کند. با استفاده از روش های تحت نظر پزشکان و متخصصان ما، می توانید به سرعت و با کمترین عوارض، از اعتیاد خود رهایی پیدا کنید. درمان جسمانی و روانپزشکی در کنار هم، به شما کمک می کند تا به یک زندگی سالم، خوشبخت و بدون اعتیاد دست یابید. با ما تماس بگیرید و زندگی جدید خود ر را شروع کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 10 میانگین: 4]

2 Comments

  1. مجید گفت:

    بسیار عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *