عوارض مصرف همزمان الکل و ماری جوانا

کلینیک ترک اعتیاد کرج
ترک آلپرازولام
دی 11, 1401
کلینیک ترک اعتیاد کرج
رابطه مصرف ماری جوانا و اختلال دوقطبی
دی 11, 1401

کلینیک ترک اعتیاد کرج بهبودی، مرکز ترک اعتیاد کرج بهبودی: متاسفانه، ماری جوانا و الکل، هر دو از مواد پر مصرف در جامعه می باشند که سوء مصرف هر کدام به تنهایی عوارض روانی و جسمانی متعددی برای مصرف کنندگان به همراه خواهد داشت. اما در این میان برخی اقدام به مصرف همزمان این دو مواد خواهند کرد که در این مقاله به بررسی عوارض مصرف همزمان الکل و ماری جوانا خواهیم پرداخت.

عوارض مصرف همزمان الکل و ماری جوانا

دو ماده ای که مردم بیشتر از سایر مواد مصرف می کنند الکل و ماری جوانا است، اما اگر این دو ماده با هم ترکیب و استفاده شوند چه اتفاقی خواهد افتاد؟ افراد ممکن است از ترکیبی از این مواد برای تأثیر و گیرایی بیشتر هر دو یا مقابله با عوارض جانبی یکی از این دو ماده استفاده کنند، اما این امر عواقب خطرناکی را در پی خواهد داشت. آیا ترکیب ماری جوانا و الکل بی خطر است؟

بطور خلاصه باید بگوییم، نه. در این مقاله با جزئیات بیشتر برای شما توضیح خواهیم داد که چرا مصرف الکل و ماری جوانا با هم ایده خوبی نیست. زمانی که فردی بطور همزمان الکل و ماری جوانا مصرف می کند، ممکن است متوجه شود که اثرات یک و یا هر دو ماده را خیلی سریعتر از آنچه که انتظار دارد، احساس می کند. ماری جوانا قسمت های خاصی از مغز را تحت تأثیر قرار می دهد، از جمله قسمت هایی که مسئولیت حافظه، حس و درک زمان، تفکر و لذت را بر عهده دارند. الکل یک داروی کاهنده فعالیت است که سیستم عصبی مرکزی را تحت تأثیر قرار می دهد.

حتما مطالعه کنید: ترک ماری جوانا

یکی از اصلی ترین ماده موثره ماری جوانا، تتراهیدروکانابینول (THC) است. تتراهیدروکانابینول و الکل، هر دو روانگردان هستند. تتراهیدروکانابینول بر گیرنده های کانابینوئید در مغز اثر می گذارد، که ممکن است منجر به اثرات و اختلالات شناختی شود. الکل به دلیل نحوه تأثیر آن بر سیستم عصبی مرکزی به شدت مهارت های حرکتی را تحت تاثیر قرار خواهد داد، اما می تواند بر روی شناخت نیز تاثیر بگذارد. زمانی که فرد بطور همزمان الکل می نوشند و ماری جوانا مصرف می کنند، الکل ممکن است میزان تتراهیدروکانابینول  جذب شده در بدن را افزایش دهد. دلیل این امر این است که الکل، رگ های خونی ریه ها را گشاد کرده و باعث جذب بیشتر تتراهیدروکانابینول می شود.

اگرچه اکثر افرادی که الکل و ماری جوانا را بصورت ترکیبی استفاده می کنند گیرایی بیشتری را گزارش می کنند، اما ضعف، بی حالی و بی رمقی نیز ممکن است افزایش یابد. به عنوان مثال، افزایش ضربان قلب و علاٸم قضاوت نادرست بیشتر از هر چیزی به چشم می خورد. مصرف ماری جوانا به تنهایی علاٸمی دارد که شامل مشکلات هماهنگی، حالت تهوع، سردرد، افزایش اشتها، لرزش، مشکلات تنفسی، اضطراب، خواب آلودگی و مشکلات حافظه است. سایر علائم مصرف ماری جوانا ممکن است شامل پارانویا (کج خیالی و سوء ظن شدید) و توهم نیز باشد.

عوارض مصرف همزمان الکل و ماری جوانا

عوارض مصرف همزمان الکل و ماری جوانا

خطرات مصرف همزمان الکل و ماری جوانا

اگرچه افراد ممکن است ترکیبی از الکل و ماری جوانا را به عنوان روشی برای افزایش گیرایی مواد مصرف کنند، اما ممکن است پیامدهای خطرناکی به دنبال داشته باشد. عوارض مصرف جداگانه ماری جوانا و الکل غیر قابل پیش بینی است و ترکیب آنها باعث بدتر شدن این وضعیت خواهد شد. زمانی که الکل در خون شما وجود داشته باشد، سریعتر تتراهیدروکانابینول (THC) را جذب خواهید کرد و این امر خطر تجربه عوارض جانبی ناخوشایند را افزایش خواهد داد.

هنگامی که الکل مصرف می کنید، ممکن است برای مدتی بیهوشی و یا از دست دادن حافظه را تجربه کنید. ماری جوانا نیز حافظه شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد. در صورت نوشیدن الکل یا مصرف از ماری جوانا، ممکن است خود را در معرض موقعیت های خطرناک قرار دهید و مصرف ترکیبی الکل و ماری جوانا این مشکلات را بدتر خواهد کرد.

همچنین به خاطر داشته باشید که در صورت مصرف مداوم ترکیب الکل و ماری جوانا، در معرض خطر وابستگی بیشتر و در نتیجه اعتیاد به یک یا هر دو ماده قرار خواهید گرفت به همین جهت بهترین رویکرد درمان، ترک الکل و ترک ماری جوانا تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی در کلینیک ترک اعتیاد کرج، به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد کرج می باشد.

حتما مطالعه کنید: ترک الکل

اوردوز در اثر مصرف همزمان الکل و ماری جوانا

یکی از عوارض مصرف ترکیبی الکل و ماری جوانا این است که ممکن است به اوردوز یک یا هر دوی این مواد منجر شود. مصرف بیش از حد ماری جوانا معمولاً تهدیدی برای زندگی فرد به شمار نمی رود. اما نوشیدن بیش از حد الکل بسیار خطرناک است. اگر فردی از ترکیب الکل و ماری جوانا استفاده می کند، احتمال مسمومیت با الکل وجود خواهد داشت که ممکن است منجر به مرگ فرد شود. این خطر در مصرف ترکیبی الکل و ماری جوانا بیشتر است زیرا مصرف ماری جوانا استفراغ کردن را برای فرد دشوار خواهد کرد. زمانی که فرد قادر به استفراغ کردن نباشد، بدن قادر به رها شدن از شر الکل اضافی نخواهد بود. مسمومیت با الکل بسیار خطرناک و مهلک است. اگر شک دارید که فردی مسمومیت با الکل را تجربه کرده است، بلافاصله با اورژانس تماس بگیرید. از درخواست کمک از دیگران هراس نداشته باشید.

ترک الکل و ترک ماری جوانا، از مهمترین خدمات ارائه شده در مرکز ترک اعتیاد کرج بهبودی، به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد کرج می باشد و کلیه برنامه درمانی این مرکز تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روان درمانی انجام می گیرد تا بیماران در آرامش کامل به درمان خود بپردازند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 20 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *