رابطه مصرف ماری جوانا و اختلال دوقطبی

کلینیک ترک اعتیاد کرج
عوارض مصرف همزمان الکل و ماری جوانا
دی 18, 1401
ترک دیفنوکسیلات
ترک دیفنوکسیلات
دی 18, 1401
نمایش همه
کلینیک ترک اعتیاد کرج

رابطه مصرف ماری جوانا و اختلال دوقطبی

مرکز ترک اعتیاد کرج بهبودی، کلینیک ترک اعتیاد کرج بهبودی: اختلال دو قطبی نوعی بیماری روانی است که روحیه، سطح انرژی و رفتار کلی فرد را تحت تأثیر قرار می دهد. هنگامی که فردی به اختلال دو قطبی مبتلا است، آنها معمولا با جنون دست و پنجه نرم می کنند، که شامل دوره های کوتاهی با انرژی زیاد و خلق و خوی عالی و به دنبال آن دوره های افسردگی، خواب زیاد و کج خلقی می باشد. اختلال دو قطبی ممکن است احساس ناامیدی در فرد ایجاد کند، اما قابل درمان است و همین امر باعث می شود این سوال در ذهن مردم ایجاد شود که “آیا مصرف ماری جوانا می تواند به درمان اختلال دو قطبی کمک کند؟” در حال حاضر، هیچ مطالعه بالینی وجود ندارد که ثابت کند ماری جوانا می تواند به درمان اختلال دو قطبی کمک می کند. با این وجود، برخی از افراد هنوز هم تلاش می کنند تا از این روش برای درمان اختلال دو قطبی استفاده کنند به همین جهت در این مقاله به بررسی رابطه مصرف ماری جوانا و اختلال دوقطبی خواهیم پرداخت.

حتما مطالعه کنید: ترک ماری جوانا

ماری جوانا بطور کلی سرعت فعالیت مغز را کاهش می دهد، به همین دلیل افراد مبتلا به اختلال دو قطبی ممکن است به منظور کاهش استرس، اضطراب و علائم جنون به مصرف ماری جوانا روی آورند. بر طبق مصاحبه هایی که توسط مشاور روانپزشکی انجام شده است، چندین بیمار که از یک داروخانه در کالیفرنیا ماری جوانا دریافت کرده بودند، گزارش داده اند که مصرف این محرک باعث تکرار نوسانات خلقی، افکار پریشان و احساس ترس می شود و زندگی روزمره آنها را تحت کنترل قرار می دهد. به همین جهت تنها رویکرد مناسب درمان، ترک ماری جوانا تحت نظر مشاورین روان درمانی در کلینیک ترک اعتیاد کرج بهبودی می باشد و به منظور درمان اختلال دوقطبی خود می توانید از جلسات روان درمانی استفاده نمایید.

رابطه مصرف ماری جوانا و اختلال دوقطبی

مصرف ماری جوانا بطور کامل به درمان اختلال دو قطبی کمک نمی کند. مواردی که مصرف ماری جوانا به درمان اختلال دو قطبی کمک کرده است، کم بوده و ممکن است تجربیات اکثر افراد را در مورد اختلال دو قطبی منعکس نکند. باید تحقیقات بیشتری انجام شود تا بتوان به طور قطع گفت ماری جوانا یک روش درمانی مطمئن و قابل اعتماد برای این بیماری است.

مطالعات موجود در مورد رابطه بین ماری جوانا و اختلال دو قطبی این گونه نشان داده است که مصرف ماری جوانا ممکن است در بدتر شدن علائم افسردگی و جنون نقش مهمی داشته باشد.

اطلاعات موجود در مجله اختلالات عاطفی بیان می کند که افراد مبتلا به اختلال دو قطبی با مصرف ماری جوانا، هم شروع زودرس دوره های جنون و هم افسردگی های مکرر را تجربه کرده اند. بسیاری از متخصصان پزشکی مردم را از مصرف ماری جوانا برای درمان اختلال دوقطبی منع می کنند زیرا این دارو برای همه افراد یک داروی ایمن و قابل اطمینان نیست. یک روانپزشک معروف در مصاحبه با مشاور روانپزشکی گفت: “مصرف ماری جوانا ممکن است کنترل اختلال دو قطبی را به دلیل ایجاد بی ثباتی خلقی و روان پریشی در بیماران خاص مبتلا به اختلال دو قطبی پیچیده تر کند. علاوه بر این، برای من امری عادی است که ببینم بیماران مبتلا به اختلال دوقطبی با مصرف ماری جوانا به حالت جنون قبل برگردند.”

یکی از نگران کننده ترین موضوعات مرتبط با ترکیب ماری جوانا و اختلال دو قطبی، خود درمانی است.

بسیاری از افرادی که به منظور درمان اختلال دوقطبی به مصرف ماری جوانا روی می آورند، بدون مشورت با پزشک اقدام به خود درمانی می کنند. خود درمانی با هر دارویی برای هر بیماری، از جمله ماری جوانا و اختلال دو قطبی، ممکن است موثر نباشد و زندگی فرد را تهدید کند. روزنامه نگار اختلالات روانی، جان مک منامی، می گوید: “خود درمانی یک نگرانی بسیار جدی برای جمعیت ما به شما می رود. “سوء مصرف مواد همزمان ممکن است اختلال دو قطبی قابل درمان را به اختلال دو قطبی غیرقابل درمان تبدیل کند.”

رابطه مصرف ماری جوانا و اختلال دوقطبی

رابطه مصرف ماری جوانا و اختلال دوقطبی

آیا مصرف ماری جوانا باعث ایجاد اختلال دو قطبی می شود؟

ممکن است در ذهن برخی از افراد این سوال به وجود آید که آیا مصرف ماری جوانا می تواند باعث ایجاد اختلال دو قطبی شود؟

بر طبق تحقیقات مختلفی که صورت گرفته، چنین چیزی بعید است. اگرچه مصرف ماری جوانا نمی تواند علت ایجاد اختلال دو قطبی باشد، اما مصرف آن ممکن است مشکلات فراوانی برای فرد مبتلا به اختلال دو قطبی ایجاد کند. اثرات ماری جوانا بر روی اختلال دو قطبی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

وخیم تر کردن علائم اختلال دو قطبی: مصرف ماری جوانا ممکن است باعث ایجاد احساس مانیا (جنون)، پارانویا (بدگمانی) و در بعضی موارد روان پریشی شود.

دوره های مکرر افسردگی: مصرف ماری جوانا در افراد مبتلا به اختلال دوقطبی، ممکن است منجر به تجربه دوره هایی از افسردگی طاقت فرسا شود. پس از اینکه اثرات ماری جوانا از بین رفت، علائم افسردگی ممکن است بدتر شوند.

عدم پایبندی به رژیم دارویی: اگر فرد بطور مرتب ماری جوانا مصرف کند، تمایل فرد به مصرف داروی تجویز شده توسط پزشک خود کمتر خواهد شد. اگر فرد بدون مصرف داروی خود افکار خودکشی را تجربه کند، نادیده گرفتن یا کنار گذاشتن قرص های ضروری ممکن است پیامدهای بسیار خطرناک و یا حتی کشنده به همراه داشته باشد.

اگر مبتلا به اختلال دو قطبی هستید، مصرف ماری جوانا به جای داروی تجویز شده توسط پزشک کمی وسوسه انگیز است، اما این امر ممکن است منجر به سوء مصرف و اعتیاد به ماری جوانا شود. اگر احساس می کنید که حتی قادر به ترک ماری جوانا نیستید، ممکن است به یک اختلال اعتیاد به ماری جوانا مبتلا شده باشید. درمان تشخیص دوگانه برای اختلالات همزمان به بهبودی از اختلال مصرف ماری جوانا و علائم اختلال دو قطبی کمک خواهد کرد. همچنین باید توجه داشته باشید که ترک ماری جوانا، نیازمند مراقبت های روان درمانی در کنار درمان جسمانی می باشد به همین جهت تنها رویکرد مفید درمانی ترک بستری تحت نظر متخصصین مجرب در کلینیک ترک اعتیاد کرج بهبودی، به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد کرج می باشد.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی رابطه مصرف ماری جوانا و اختلال دوقطبی پرداختیم و گفتیم، مصرف ماری جوانا نه تنها کمکی به درمان اختلال دوقطبی نخواهد کرد، بلکه باعث تشدید علائم بیماری و افزایش احتمال ابتلا به جنون خواهد شد به همین جهت بهترین رویکرد در خصوص درمان اختلال دوقطبی، مراجعه و دریافت خدمات روان درمانی می باشد و برای ترک ماری جوانا، ضروری است تا تحت نظر درمانگران مجرب در کلینیک ترک اعتیاد کرج بهبودی، به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد کرج قرار بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 8 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *