کوکائین چند روز در بدن می ماند؟ عوامل و روش‌های تشخیص

علائم اعتیاد به متادن /کلینیک ترک اعتیاد بهبودی کرج
علائم اعتیاد به متادن چیست ؟
اسفند 7, 1402
عوارض مصرف قرص بوپرنورفین یا b2 چیست؟
عوارض مصرف قرص بوپرنورفین یا b2 چیست؟
اسفند 7, 1402
نمایش همه

کوکائین چند روز در بدن می ماند؟ عوامل و روش‌های تشخیص

کوکائین چند روز در بدن میماند

کوکائین چند روز در بدن میماند

کوکائین چند روز در بدن می ماند
کلینیک ترک اعتیاد کرج بهبودی، مرکز ترک اعتیاد کرج بهبودی: میزان ماندگاری کوکائین و متابولیت‌های آن در آزمون‌های مختلف، از جمله آزمایش خون، آزمایش ادرار، و آزمایش مو، مختلف است. معمولاً کوکائین یا متابولیت‌های آن تا دو روز پس از آخرین مصرف در خون و بزاق قابل تشخیص است. در مورد ادرار، متابولیت‌های کوکائین معمولاً تا سه روز، اما در موارد مصرف کنندگان سنگین تا دو هفته قابل تشخیص هستند. اما در موارد مصرف دائمی، ممکن است به مدت‌های بیشتری قابل تشخیص باشدکه در زیر بیشتر در این باره صحبت خواهیم کرد .

اثرات فوری کوکائین چیست؟

کوکائین یک محرک بسیار سریع عصبی مرکزی است که باعث ایجاد سرخوشی شدید اما کوتاه مدت می شود. اثرات کوکائین بسته به نحوه مصرف آن فقط از چند دقیقه تا یک ساعت باقی می ماند
سرعت شروع اثرات کوکائین و همچنین کل مدت اثر تحت تأثیر روش استفاده قرار می گیرد:استنشاق کوکائین: اثرات آن در عرض 5-10 ثانیه احساس می شود و تا 20 دقیقه باقی می ماند
مصرف داخل وریدی: اثر در عرض 5-10 ثانیه احساس می شود و تا 20 دقیقه باقی می ماند.
مصرف خوراکی: اثر در عرض 30-10 دقیقه احساس می شود و تا 90 دقیقه باقی می ماند.
حتما مطالعه کنید: اعتیاد چیست؟

نیمه عمر کوکائین:

نیمه عمر کوکائین تقریباً یک ساعت است. این بدان معناست که حدود یک ساعت طول می کشد تا بدن نیمی از کوکائین موجود در جریان خون را دفع کند
بازه های زمانی تشخیص برای انواع مختلف تست در زیر ذکر شده است:
خون تا 2 روز
بزاق تا 2 روز
مو از ماه تا سال
ادرار تا 3 روز، اما تا 2 هفته برای مصرف کنندگان سنگینکوکائین یا متابولیت های آن معمولاً تا 2 روز پس از آخرین استفاده در خون و بزاق قابل تشخیص است.
ممکن است ماهها تا سالها در نمونه مو قابل تشخیص باشد.
متابولیت‌های آن معمولاً تا 3 روز در ادرار قابل تشخیص است، اما در مصرف‌کنندگان سنگین تا 2 هفته قابل تشخیص است.با وجود روش‌های مختلف آزمایشی موجود، غربالگری سم‌شناسی ادرار رایج‌ترین روش آزمایش است.هر کسی که نگران مثبت شدن آزمایش کوکائین است، باید خطرات مصرف کوکائین را بررسی کند و مصرف آن را متوقف کند. اگر متوجه شوند که نمی توانند مصرف را متوقف کنند، ممکن است اختلال مصرف کوکائین داشته باشند.
کسانی که با اعتیاد به کوکائین دست و پنجه نرم می کنند باید در اسرع وقت به دنبال درمان مصرف مواد باشند.
کوکائین چه مدت در بدن میماند

کوکائین چه مدت در بدن میماند

آیا روش استفاده بر مدت زمان ماندگاری کوکائین در بدن شما تأثیر می گذارد؟

همانطور که در بالا ذکر شد، روش استفاده بر سرعت رسیدن دارو به مغز تأثیر می گذارد. اما تاثیری بر مدت زمان ماندن کوکائین در بدن فرد ندارد. صرف نظر از نحوه استفاده، متابولیت های کوکائین و کوکائین 3 تا 6 ساعت پس از آخرین استفاده در ادرار ظاهر می شوند.

نحوه متابولیسم کوکائین در بدن :

کوکائین توسط آنزیم های موجود در کبد و خون متابولیزه می شود. متابولیت اصلی آن در ادرار بنزوئیل لکگونین و به دنبال آن اکگونین متیل استر است.
بنزوئیلکگونین را می توان تا 4 روز در ادرار تشخیص داد، بسته به دفعات استفاده، متابولیسم و دوز.بنزوئیل لکگونین متابولیت اصلی کوکائین مورد استفاده در آزمایش مواد مخدر است زیرا غلظت ادرار آن 50 تا 100 برابر بیشتر از غلظت کوکائین است.

اگر کوکائین با الکل ترکیب شود، مدت بیشتری در بدن شما باقی می ماند؟

آیا کوکائین در صورت ترکیب شدن بیشتر در بدن شما باقی می‌ماند؟ استفاده از کوکائین با الکل می‌تواند مشکلات متعددی را برای مصرف کنندگان ایجاد کند:ترکیب کوکائین با الکل می تواند کاستی های یادگیری و اختلال در عملکرد روانی حرکتی و رانندگی را بدتر کند.
این ترکیب می تواند منجر به افزایش ضربان قلب شود.
استفاده از کوکائین همراه با الکل یا بعد از نوشیدن الکل می تواند تا 30 درصد سطح کوکائین در خون را افزایش دهد.
این ترکیب همچنین می تواند متابولیتی به نام کوکااتیلن تولید کند که ممکن است اثرات قلبی کوکائین و الکل را افزایش دهد.زمانی که کوکائین با الکل ترکیب شود کندتر از بین می رود و کوکااتیلن کندتر از کوکائین دفع می شود:یک مطالعه روی انسان نشان داد که به نظر می رسد کوکااتیلن کندتر از کوکائین دفع می شود
مطالعه دیگری که روی سگ‌ها استفاده شد نشان داد که هر دو کوکائین و کوکااتیلن وقتی با الکل ترکیب می‌شوند با سرعتی حدود 20 درصد کندتر از بدن دفع می‌شوند.
در نهایت، مطالعه دیگری روی موش‌ها نشان داد که استفاده مکرر از الکل، سرعت حذف کوکائین را کاهش می‌دهد.
کوکائین چند روز در بدن می ماند

کوکائین چند روز در بدن می ماند

نتیجه گیری : مصرف کوکائین می‌تواند باعث اثرات فوری شدیدی شود که از چند دقیقه تا یک ساعت ادامه دارند. مدت زمان ماندگاری کوکائین و متابولیت‌های آن در بدن بستگی به نوع مصرف، فرد، و آزمون مصرفی دارد. با این حال، خطرات و اثرات شدیدی که مصرف این ماده می‌تواند به همراه داشته باشد، موجب فشار بر فرد برای متوقف کردن مصرف آن و جستجوی درمان مناسب می‌شود. همچنین، ترکیب کوکائین با الکل ممکن است منجر به اثرات بیشتری شود و مدت زمان ماندگاری آن در بدن را تغییر دهد

در این مقاله، ما درباره کوکائین و مدت زمان ماندگاری آن در بدن صحبت کردیم. ما نشان دادیم که کوکائین یک ماده مخدر خطرناک و وابسته کننده است که اثرات جدی بر روی سلامت فیزیکی و روانی افراد دارد. ما همچنین عوامل مختلفی را که بر مدت زمان ماندگاری کوکائین در بدن تاثیر می‌گذارند، بررسی کردیم و روش‌های مختلف تشخیص کوکائین در بدن را معرفی کردیم. در نهایت، ما راه‌های مختلف ترک اعتیاد به کوکائین و درمان آن را شرح دادیم.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید و آموزنده بوده باشد و به شما کمک کرده باشد تا با کوکائین و راه‌های مقابله با آن بیشتر آشنا شوید. اگر شما یا کسی که می‌شناسید، مشکلی با کوکائین دارید، ما توصیه می‌کنیم که از کارشناسان مشاوره و درمان اعتیاد کیلینک ترک اعتیاد کرج  بهبودی به کوکائین کمک بگیرید و از منابع موجود برای حمایت از خود و دیگران استفاده کنید. به یاد داشته باشید که ترک کوکائین ممکن است سخت باشد، اما ناممکن نیست. برای دریافت مشاوره و ترک کوکائین همین حالا با مرکز ترک اعتیاد  کرج بهبودی تماس بگیرید

برای مشاوره ترک کوکائین  همین حالا با متخصصین کلینیک ترک اعتیاد  کرج بهبودی تماس بگیرید . 02636672080 .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *