عوارض مصرف همزمان هروئین و الکل

کلینیک ترک اعتیاد کرج
عوارض هروئین بر چهره
اردیبهشت 4, 1402
کلینیک ترک اعتیاد کرج
فواید ترک حشیش
اردیبهشت 4, 1402
نمایش همه

عوارض مصرف همزمان هروئین و الکل

کلینیک ترک اعتیاد کرج

عوارض مصرف همزمان هروئین و الکل

کلینیک ترک اعتیاد کرج بهبودی، مرکز ترک اعتیاد کرج بهبودی: سوء مصرف هروئین و الکل، هر کدام به تنهایی عوارض مخربی بر سلامت مصرف کننده وارد می کند اما از آنجایی که مصرف هروئین باعث ایجاد سرخوشی می شود و با ورود الکل به این ترکیب، بر روی بدن اثر افزایشی دارد و تأثیر هر دو ماده چند برابر خواهد کرد که به همین جهت در این مقاله به بررسی عوارض مصرف همزمان هروئین و الکل خواهیم پرداخت.

حتما مطالعه کنید: ترک هروئین

هروئین از مرگبار ترین مواد مخدری است که امروزه به راحتی در خیابان موجود است. اما زمانی که با الکل ترکیب شود هروئین کشنده تر خواهد شد. ترکیب این دو ماده باهم و سوء مصرف آنها، به دلیل اثرات ترکیبی و کاهنده فعالیت سیستم عصبی مرکزی، مصرف كنندگان را در معرض خطر آسیب جدی و حتی مرگ قرار می دهد.

حتما مطالعه کنید: ترک الکل

بطور کلی باید بدانید که، هروئین نوعی مخدر است که از غلاف های بذر گیاه خشخاش بدست می آید و این ماده در گروه مواد اعتیاد آور به نام افیون یا مواد مخدر قرار می گیرد. هروئین زمانی که بلعیده شود، یک سرخوشی رویا گونه ای ایجاد کرده و شادی و نشاط وصف ناپذیری را در پی خواهد داشت. اگرچه این دارو معمولاً به شکل پودر سفید یا قهوه ای یافت می شود، اما به صورت یک ماده سیاه و جامد و چسبناک  نیز فروخته می شود. هروئین حتی در ناب ترین نوع آن، بسیار خطرناک و اعتیاد آور است. بیشتر هروئین فروخته شده در ایالات متحده و سراسر جهان با سایر مواد مخدر و مواد شیمیایی ترکیب می شود. این عامل، فرد مصرف کننده را بیشتر در معرض خطرات مهلک قرار می دهد، زیرا هیچ راهی برای آگاهی از اینکه چه چیزی مصرف می کند وجود ندارد.

عوارض مصرف همزمان هروئین و الکل

مصرف هروئین به تنهایی باعث احساس سرخوشی و شادی می شود. زمانی که الکل به این ماده مخدر اضافه می شود، تاثیری اعتیاد آور بر روی بدن می گذارد و تأثیر هر دو ماده را افزایش خواهد داد. این ترکیب ممکن است پیامدهای جبران ناپذیر و مهلکی به همراه داشته باشد. برخی از مهمترین عوارض مصرف همزمان هروئین و الکل عبارتند از:

سرگیجه

از دست دادن هوشیاری

اختلال در هماهنگی

تنفس سطحی و شکمی

کاهش ضربان قلب

لرزش

عوارض مصرف همزمان هروئین و الکل

عوارض مصرف همزمان هروئین و الکل

خطرات ناشی از ترکیب هروئین و الکل

اثرات مرگبار هروئین زمانی که با الکل ترکیب شود بطور قابل توجهی افزایش می یابد.

از آنجا که تولید هروئین کاملاً بدون نظارت انجام می شود، آگاهی از مواد تشکیل دهنده و میزان گیرایی آن به سختی قابل تشخیص می باشد. زمانی که الکل با هروئین ترکیب شود، بدن سریعتر الکل را جذب می کند، مسمومیت با الکل، حتی پس از مصرف مقدار کمی مشروبات الکلی، آبجو یا شراب تهدیدی مرگبار به شمار می رود. اما اثرات مهلک این داروها بر روی بدن به همین جا ختم نمی شود. هروئین و الکل به عنوان کاهش دهنده فعالیت های عصبی مرکزی عمل می کنند. وقتی با هم ترکیب و استفاده شوند، تنها خاصیت آرام بخشی آنها افزایش می یابد.

این اثر می تواند تنفس شما را کند و یا حتی متوقف کند. هنگامی که با چنین حالتی مواجه شدید، کارهای ساده ای مانند بلند شدن و با اورژانس تماس گرفتن برای شما غیر ممکن خواهد شد. جدا از آسیب هایی که احتمال دارد به خودتان برسانید، ممکن است تصمیم بگیرید رانندگی کنید یا رفتارهای مشکوک دیگری انجام دهید که با این کار دیگران را در معرض خطر قرار خواهید داد. مسمومیت با الکل ممکن است کشنده باشد. اگر شک دارید که شخصی دچار مسمومیت با الکل شده است، بلافاصله با اورژانس تماس بگیرید. از کمک گرفتن نترسید.

درمان اعتیاد و ترک هروئین و ترک الکل

ترکیب کردن هروئین و الکل فقط به شما آسیب نمی رساند، بلکه به افرادی که دوست دارید نیز ممکن است آسیب برسانید و آنها را در معرض خطر قرار می دهید. ترک این مواد اعتیاد آور به تنهایی ممکن است برای شما دشوار باشد، مخصوصا که سم زدایی هروئین و الکل ممکن است موجب تشدید علائم ترک مانند استفراغ، پارانویا (بدگمانی، دیوانگی خیالی) و افزایش ضربان قلب شود.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی عوارض مصرف همزمان هروئین و الکل پرداختیم و برخی از مهمترین این عوارض را بطور کامل بررسی کردیم و گفتیم مسمومیت با الکل از مهمترین خطرات مصرف همزمان این مواد می باشد اما باید توجه داشته باشید که موارد گفته شده تنها بخش کوچکی از این عوارض می باشد و تنها راه مقابله با عوارض، ترک هروئین و ترک الکل، تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم درمانی مجرب در کلینیک ترک اعتیاد کرج بهبودی به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد کرج می باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 8 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *