ماری جوانا چه مدت در بدن باقی می ماند؟

کلینیک ترک اعتیاد کرج
تاثیر هروئین بر سیستم عصبی
بهمن 23, 1401
کلینیک ترک اعتیاد کرج
عوارض مصرف الکل در زمان بارداری
بهمن 23, 1401

مرکز ترک اعتیاد کرج بهبودی، کلینیک ترک اعتیاد کرج بهبودی: ماری جوانا که در دسته مواد محرک قرار می گیرد، بسیار اعتیاد آور است و سوء مصرف آن عوارض روانی و جسمانی متعددی برای مصرف کننده به همراه دارد. ماده اصلی شیمیایی که در ماری جوانا به کار رفته است، تتراهیدروکانابینول می باشد که به آن THC نیز گفته می شود. اگرچه اثرات تتراهیدروکانابینول ( THC) ظرف چند ساعت پس از مصرف ماری جوانا از بین می رود، اما آثار این ماده شیمیایی ممکن است هفته ها در بدن باقی بماند. که در این مقاله به بررسی ماری جوانا چه مدت در بدن باقی می ماند؟ خواهیم پرداخت.

اما نکته ای که باید نسبت به آن اطلاع داشته باشید این است که ترک ماری جوانا، علاوه بر درمان جسمانی نیازمند دریافت خدمات روان درمانی نیز می باشد به همین جهت مهمترین رویکرد درمان، ترک ماری جوانا تحت نظر متخصصین و درمانگران کلینیک ترک اعتیاد کرج بهبودی به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد کرج می باشد.

حتما مطالعه کنید: ترک ماری جوانا

باید بدانید که ماری جوانا تا پس از آخرین بار مصرف ماری جوانا 30 تا 45 روز ممکن است در آزمایش ادرار قابل تشخیص باشد، همچنین 60 تا 75 روز پس از آخرین بار مصرف ماری جوانا، از طریق آزمایش خون و تا 90 روز از طریق آزمایش فولیکول مو قابل تشخیص است.

ماری جوانا چه مدت در بدن باقی می ماند؟

اجزای غیر تتراهیدروکانابینول (THC) ماری جوانا نمی توانند به مدت طولانی در بدن باقی بمانند، به همین دلیل شاهدانه و سایر محصولات بدست آمده از ماری جوانا باعث نمی شوند که شما در آزمایش مواد مخدر به منظور تشخیص ماری جوانا با شکست مواجه شوید. با این وجود، برخی از افراد با انجام آزمایش مواد مخدر به دنبال تتراهیدروکانابینول (THC) هستند.

تشخیص ماری جوانا از طریق آزمایش ادرار

آزمایش ادرار، متداول ترین روش تشخیص مصرف ماری جوانا است.

از طریق آزمایش ادرار می توان ماری جوانا را تا چند روز پس از آخرین بار مصرف تشخیص داد. با این وجود، اگر بیش از حد ماری جوانا مصرف می کنید، حتی پس از چندین هفته ممکن است ماری جوانا در ادرار شما تشخیص داده شود.

تشخیص ماری جوانا در آزمایش فولیکول مو

تار مو، به روش های مختلفی می توانند تتراهیدروکانابینول (THC) را دریافت کنند.

مانند آزمایش ادرار، آزمایش فولیکول مو نیز می تواند می تواند ردپای تتراهیدروکانابینول (THC) در بدن را پس از گذشتن از جریان خون و رسیدن به پیاز مو تشخیص دهد. اما تتراهیدروکانابینول همچنین می تواند از طریق تماس بدنی به مو وارد شود، بدین معنا که برای مثبت شدن آزمایش موی شما، حتما نیاز به مصرف ماری جوانا نیست. اگر در معرض دود ماری جوانا نیز قرار بگیرید، با ماری جوانا در تماس بوده اید و یا حتی اگر شخصی که ماری جوانا مصرف کرده است موهای شما را لمس کند، ممکن است آزمایش فولیکول موهای شما مثبت شود. آزمایش مو ممکن است تا 90 روز پس از قرار گرفتن در معرض ماری جوانا مثبت باشد.

تشخیص ماری جوانا از طریق آزمایش خون

مدت زمان آزمایش خون برای تشخیص مصرف ماری جوانا، بسیار کم است. این آزمایشات معمولاً فقط در صورت مصرف ماری جوانا، در طی سه تا چهار ساعت انجام می شود، یعنی زمانی که تتراهیدروکانابینول (THC) هنوز در جریان خون وجود دارد.

تشخیص ماری جوانا از طریق آزمایش بزاق

آزمایش بزاق، فقط در طی 24 ساعت پس از مصرف ماری جوانا، قادر به تشخیص آن می باشد.

کمپ ترک اعتیاد کرج

ماری جوانا چه مدت در بدن باقی می ماند؟

عواملی که بر مدت زمان ماندگاری ماری جوانا در بدن شما تاثیر می گذارد

هیچ روشی برای دانستن اینکه تتراهیدروکانابینول، دقیقاً چه مدت در آزمایش های مواد مخدر در بدن فرد باقی خواهد ماند، وجود ندارد. با این وجود، عوامل مختلفی وجود دارد که ممکن است بر مدت زمان ماندگاری ماری جوانا در بدن تاثیر بگذارد.

تعداد دفعات مصرف ماری جوانا

فردی که بطور منظم ماری جوانا مصرف کرده است، احتمالاً تجمع تتراهیدروکانابینول (THC) را در بدن خود تجربه خواهد کرد، به این معنی که خروج تتراهیدروکانابینول (THC) از بدن بیشتر طول خواهد کشید.

میزان غلظت تتراهیدروکانابینول

ماری جوانا، میزان های مختلفی از THC را دارد. اگر ماری جوانا با تتراهیدروکانابینول قویتر مصرف شود، آثار شیمیایی مدت زمان طولانی تری در بدن باقی خواهد ماند.

نحوه مصرف ماری جوانا

نحوه مصرف ماری جوانا ممکن است تاثیر زیادی در مدت زمان قابل تشخیص بودن ماری جوانا داشته باشد.

اگر ماری جوانا از طریق سیگار مصرف شود، طی چند ساعت یا چند روز پس از مصرف، سطح THC در بدن کاهش خواهد یافت. اما اگر قورت داده شود، مواد شیمیایی با سرعت کمتری تجزیه می شود و مدت زمان طولانی تری قابل تشخیص خواهد بود.

ماریجوانا و وزن

تتراهیدروکانابینول (THC) در بافت چربی بدن ذخیره می شود.

افرادی که چربی کمتری در بدن دارند، بدن آنها نسبت به افرادی که چربی بیشتری دارند، سریعتر تتراهیدروکانابینول را دفع خواهد کرد. فردی که خوب غذا می خورد، ورزش میکند و خواب کافی دارد، بدن او نیز عملکرد بهتری خواهد داشت، به این معنی که بدن فرد سالم با سرعت بیشتری نسبت به فردی که از نظر سلامتی ضعیف است، از تتراهیدروکانابینول موجود در بدن خود خلاص می شود. با این وجود، انجام بسیاری از تمرینات، درست قبل از آزمایش ماری جوانا ممکن است غلظت تتراهیدروکانابینول THC را افزایش دهد. این به این دلیل است که تتراهیدروکانابینول در چربی ذخیره می شود و اگر ورزش کنید و آن چربی تجزیه شود، تتراهیدروکانابینول (THC) دوباره در بدن شما آزاد خواهد شد.

افرادی که ماری جوانا را از طریق سیگار مصرف می کنند، دارای متابولیسم کاملاً متفاوتی است و این امر ممکن است نحوه تجزیه تتراهیدروکانابینول در بدن انسان را بطور قابل توجهی تغییر دهد، که به راحتی می تواند تعداد روزهای ماندگاری ماری جوانا در بدن فرد را تغییر دهد و یا آزمایش مواد مخدر را با شکست مواجه کند.

اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که موارد گفته شده تنها بخشی از عوامل تاثیرگذار در تاثیرات ماری جوانا است. همچنین باید بدانید که تنها رویکرد صحیح مقابله با این عوامل، ترک ماری جوانا تحت نظر متخصصین و درمانگران مرکز ترک اعتیاد کرج بهبودی، به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد کرج می باشد.

حتما مطالعه کنید: اعتیاد چیست

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی ماری جوانا چه مدت در بدن باقی می ماند؟ پرداختیم اما اگر شما یا یکی از عزیزانتان با اعتیاد به ماری جوانا دست و پنجه نرم می کنید، با متخصصان آموزش دیده ما در مرکز ترک اعتیاد کرج بهبودی تماس بگیرید، مشاورین ما روش های مختلف درمانی را برای کمک به ترک ماری جوانا داشتن زندگی سالم ارائه می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر همین امروز با ما تماس بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 124 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *