علائم اعتیاد و عوارض مرفین

کلینیک ترک اعتیاد کرج
عوارض مصرف هروئین
فروردین 6, 1402
کلینیک ترک اعتیاد کرج
عوارض مصرف الکل
فروردین 6, 1402
نمایش همه

علائم اعتیاد و عوارض مرفین

کلینیک ترک اعتیاد کرج

علائم اعتیاد و عوارض مرفین

کلینیک ترک اعتیاد کرج بهبودی، مرکز ترک اعتیاد کرج بهبودی: مرفین، مخدری بسیار قوی است که از خشخاش گرفته می شود که خاصیت اعتیاد آوری بسیار بالایی دارد است. از مهمترین مصارف مرفین در پزشکی، داروی تسکین دردهای کوتاه مدت و طولانی مدت است، اما از آنجایی که مصرف مرفین باعث ایجاد حس سرخوشی می شود، برخی افراد به سوء مصرف این ماده مبتلا می شوند. اعتیاد به مرفین علاوه بر عوارض شدیدی که برای بیماران به همراه دارد علائم مخصوص به خود را دارد که شناخت آنها در انجام اقدامات درمانی بسیار موثر است به همین جهت در این مقاله به بررسی علائم اعتیاد و عوارض مرفین خواهیم پرداخت. اما پیش از آن باید اطلاع داشته باشید تنها راه مقابله با این علائم، ترک مرفین تحت نظر درمانگران مجرب و متخصص در مرکز ترک اعتیاد کرج بهبودی، به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد کرج می باشد.

حتما مطالعه کنید: ترک مرفین

علائم اعتیاد به مرفین

اعتیاد و وابستگی به مرفین با تخریب سیستم طبیعی پاداش مغز شروع می شود. دوپامین، باعث ایجاد احساس لذت و سرخوشی می شود. به دلیل پرآب شدن محیط اطراف مرفین، اثر این ماده متوقف خواهد شد. خوب است توجه داشته باشید که اعتیاد به مرفین ممکن است ناشی از تجویز مرفین باشد زیرا وابستگی و تحمل به مرفین بسیار سریع اتفاق می افتد. وابستگی به مرفین، آن معنا را دارد که مصرف کننده برای عملکرد صحیح بدن، باید مرفین مصرف کند و تحمل مرفین به این معنی است که مصرف کننده باید دوزهای بیشتری را برای رسیدن به همان تاثیراتی که قبلاً با دوز کمتر بدست می آورد مصرف کند.

اولین علائم سوء مصرف و اعتیاد به مرفین، در سیستم عصبی اتفاق می افتد با این وجود، هنگامی که سوء مصرف به اعتیاد تبدیل می شود، علائم برجسته رفتاری مرتبط با اعتیاد به مرفین مانند تلاش برای دستیابی به مواد مخدر، توهم، اضطراب، کج خلقی و افسردگی شروع به نمایان شدن خواهد کرد. از دیگر علائم اعتیاد به مرفین می توانیم به موارد زیر اشاره نماییم:

عصبانیت به دلیل تغییرات جزئی در محیط

پرخاشگری

ایجاد تغییر در شخصیت و درونگرایی

رخوت و بی حالی عمومی و عدم قدرت اراده

افسردگی حاد

کمرویی و انزواطلبی ناگهانی

دوری از اجتماع

تغییرات قابل توجه در اولویت ها

تنهایی و انزوای ادراکی

کاهش تمایل به آراستگی و تمیزی

سرخوشی و لذت وصف ناپذیر

ضعف در عملکرد ذهنی

ضعف در قضاوت

مراجعه به پزشکان بیشتر برای به دست آوردن مرفین بیشتر

دروغ گفتن در مورد تعداد قرص هایی که مصرف می کند

پودر کردن قرص ها قبل از استنشاق یا تزریق آنها

مصرف مرفین به همراه الکل

تمام شدن دارو خیلی سریع تر از موعد

گله و شکایت مداوم از خستگی یا بیماری

ایجاد تغییر در علاقه

مصرف پنهانی و مخفیانه مرفین

پنهان کردن مرفین در چندین جای مختلف از ترس اینکه کسی آن را پیدا کرده و از او بگیرد

بطور مداوم درباره ترک مرفین صحبت می کند اما در واقع ترک آن هرگز اتفاق نمی افتد

علائم اعتیاد و عوارض مرفین

علائم اعتیاد و عوارض مرفین

علائم جسمی اعتیاد به مرفین

از متداول ترین، علائم جسمی سوء مصرف مرفین، می توانیم به منقبض شدن مردمک چشم ها، اختلال در هماهنگی، بی قراری اشاره نماییم اما برخی دیگر از این علائم عبارتند از:

یبوست

مرفین باعث کند شدن حرکات کرمی شکل در روده ها می شود. به همین جهت برآورد شده است که یبوست در 40 تا 95 درصد از مصرف کنندگان اتفاق می افتد.

حالت تهوع

تهوع و استفراغ به دلیل فعالیت کرمی شکل و آهسته در روده های کوچک بوجود می آید. برآورد شده است که حالت تهوع و استفراغ در 25 درصد از مصرف کنندگان مرفین اتفاق می افتد.

مشکلات تنفسی

از آنجایی که مرفین موجب کند شدن سیستم تنفسی مصرف کنندگان می شود، در صورت مصرف بیش از حد، مصرف کننده به معنای واقعی ممکن است خفه شود.

عوارض مصرف مرفین

عوارض سوء مصرف مرفین، طیف گسترده ای از بیماری های روانی و جسمانی را در بر می گیرد که تنها راه مقابله با آنها، ترک مرفین، تحت نظر درمانگران متخصص می باشد اما برخی از متداول ترین آنها عبارتند از:

تغییر شدید در وزن

کاهش متابولیسم، که منجر به ضعف جسمانی می شود

تنفس سنگین و دشوار

اختلال در هماهنگی عضلات

سرخوشی غیرقابل وصف

نارسایی کلیه

گرفتگی عضلات معده و یبوست

کاهش فشار خون

خارش قسمت های خاصی از بدن

کلینیک ترک اعتیاد کرج

اوردوز با مرفین

اوردوز با مرفین

تحمل به مرفین ممکن است به سرعت افزایش یابد، افرادی که مبتلا به سوء مصرف این ماده شده اند زودتر از افرادی که به داروهای دیگر اعتیاد دارند، دوزهای خطرناک مصرف می کنند، بنابراین آنها را در معرض خطر اوردوز قرار می دهد. شایع ترین علائم اوردوز مرفین شامل موارد زیر است:

تغییرات ناخوشایند در علائم حیاتی بدن

کاهش دمای بدن، اما تعداد کمی از مصرف کنندگان ممکن است تب کنند

کاهش تنفس، که اگر این مورد ادامه یابد، موجب جمع شدن مایعات در ریه ها خواهد شد

کاهش سرعت ضربان قلب یا ضربان قلب نامنظم

توهم و یا گیجی ذهنی

مردمک چشم منقبض شده

تنفس بسیار کند

بی حالی شدید یا خواب آلودگی

لکنت زبان

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی علائم اعتیاد و عوارض مرفین پرداختیم و آنها را بطور کامل بررسی کردیم، اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که موارد گفته شده تنها بخشی از عوارض و علائم سوء مصرف این مخدر می باشد و این علائم بسته به شرایط بیماری می تواند بسیار متفاوت باشد و تنها راه تشخیص اعتیاد، انجام آزمایش می باشد. به همین جهت یکی از خدمات ارائه شده در کلینیک ترک اعتیاد کرج بهبودی، به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد کرج، ترک مرفین تحت نظر مجرب ترین درمانگران اعتیاد می باشد و جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آزمایشات و انجام مشاوره درمانی می تواند با مشاورین مرکز ترک اعتیاد کرج بهبودی، تماس بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *