علائم اعتیاد و عوارض مصرف تریاک

ترک ریتالین
ترک ریتالین
آذر 27, 1401
کلینیک ترک اعتیاد کرج
ترک آلپرازولام
آذر 27, 1401
نمایش همه
کلینیک ترک اعتیاد کرج

علائم اعتیاد و عوارض مصرف تریاک

کلینیک ترک اعتیاد کرج بهبودی، مرکز ترک اعتیاد کرج بهبودی: تریاک، مخدری بسیار اعتیاد آور است که اعتیاد به آن علاوه بر عوارض جسمانی، عوارض روانی شدیدی برای مصرف کننده به همراه خواهد داشت که می تواند سلامت مصرف کننده را مختل کند، اما نکته ای که باید نسبت به آن اطلاع داشته باشید این است که اعتیاد به تریاک، با علائم و نشانه هایی همراه است که شناخت آنها در انجام اقدامات درمانی بسیار موثر است به همین جهت در این مقاله به بررسی علائم اعتیاد و عوارض مصرف تریاک خواهیم پرداخت. اما پیش از آن باید بدانید که از آنجایی که اعتیاد به تریاک، روانی و جسمانی می باشد، درمان و ترک تریاک نیز، نیازمند دریافت خدمات روان درمانی در کنار درمان جسمانی می باشد و بهترین رویکرد درمانی، ترک تریاک، تحت نظر درمانگران مجرب مرکز ترک اعتیاد کرج بهبودی، به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد کرج می باشد.

حتما مطالعه کنید: ترک تریاک

علائم اعتیاد به تریاک

اعتیاد به تریاک، باعث تغییرات جسمی و رفتاری خواهد شد. در برخی موارد، افراد مبتلا به اختلال مصرف تریاک ممکن است علاٸم و اثرات اعتیاد خود را پنهان کنند. در برخی موارد دیگر، خانواده و دوستان قادر به تشخیص تغییراتی هستند که در روحیه یا ظاهر فرد ایجاد می شود. علائم مرتبط با مصرف بیش از حد تریاک توسط دیگران قابل تشخیص است. به عنوان مثال، اطرافیان می توانند مردمک چشم گشاد شده و تغییرات خلقی را تشخیص دهند. با این وجود، آنها قادر به مشاهده برخی علائم دیگر مانند سردرد یا درد معده نیستند.

افرادی که مبتلا به اعتیاد به مواد افیونی و مخدر هستند، ممکن است انزواطلبی را پیشه خود کنند و یا علاقه خود را به سرگرمی های قبلی از دست دهند. آنها معمولاً در انجام فعالیت های روزمره مانند نظافت منزل یا مراقبت از فرزندان خود با مشكل مواجه خواهند شد. سایر علائم اعتیاد به تریاک عبارتند از:

کج خلقی

تغییرات ظاهری

نوسانات خلقی

رفتارهای بی ثبات

پنهان کردن مواد مخدر در اتاق یا وسیله نقلیه

انجام رفتارهای پرخطر، مانند رانندگی در زمان مصرف مواد مخدر

یکی از نشانه های بارز اعتیاد به تریاک، عدم موفقیت در مدرسه یا محل کار است. به عنوان مثال، بسیاری از نوجوانانی که به داروهای مسکن اعتیاد دارند، سر کلاس حضور پیدا نمی کنند و یا در آزمون ها عملکرد ضعیفی دارند. بر طبق اداره مبارزه با مواد مخدر، نوجوانانی که مبتلا به اعتیاد هستند، در معرض خطر بیشتری برای ترک تحصیل قرار دارند.

اعتیاد به تریاک ممکن است باعث ایجاد مشکلات روانی مانند اضطراب یا افسردگی شود به عنوان مثال، بسیاری از افرادی که با اعتیاد به هروئین دست و پنجه نرم می کنند، به یک اختلال همزمان نیز مبتلا می شوند که ممکن است منجر به افکار خودکشی شود به همین جهت ضروری است تا هرچه سریعتر اقدامات درمانی در جهت ترک هروئین، انجام بگیرد، از سوی دیگر بسیاری از این افراد برای کاهش عوارض بیماری روانی خود، دوزهای بیشتری از مشتقات تریاک را مصرف می کنند که منجر به اوردوز خواهد شد.

حتما مطالعه کنید: ترک هروئین
کلینیک ترک اعتیاد کرج

علائم اعتیاد و عوارض مصرف تریاک

اعتیاد به تریاک ممکن است منجر به مشکلات مربوط به سلامت جسمی، مانند خستگی ذهنی، یبوست و کاهش تنفس شود. هرچقدر میزان مصرف مشتقات تریاک بیشتر شود، احتمال تجربه این مشکلات نیز بیشتر خواهد شد. علائم جسمی رایج مرتبط با سوء مصرف یا اعتیاد به تریاک شامل موارد زیر است:

بی حالی

خشکی دهان

گشاد شدن مردمک چشم

خوابیدن بیش از حد یا مشکلات مربوط به خواب

برخی از عوارض مصرف طولانی مدت تریاک، شدیدتر از برخی دیگر است. افرادی که به مدت چندین سال به مصرف مسکن هایی مانند اکسی کانتین اعتیاد پیدا کرده اند، ممکن است با مشکلات بیشتری مواجه شوند، مانند:

حالت تهوع یا استفراغ

افت فشار خون

قرمزی پوست

خستگی

بسیاری از افراد مبتلا به اعتیاد به تریاک تلاش می کند تا مصرف مواد مخدر را کاهش دهند. با این وجود، کاهش مصرف آنها ممکن است با علائم دردناک ترک همراه باشد که کنترل آن به تنهایی به چالشی بزرگ تبدیل خواهد شد. علائم ترک تریاک شامل گرفتگی شکم، دردهای عضلانی و تعریق زیاد است.

اثرات طولانی مدت مصرف تریاک

مصرف طولانی مدت تریاک، ممکن است منجر به طیف وسیعی از مشکلات طولانی مدت جسمی شود. این مشکلات مربوط به سلامتی جسمی، ممکن است شامل شکنندگی استخوان ها، تغییرات هورمونی و عوارض روده ای باشد. سوء مصرف تریاک، همچنین احتمال ابتلا به سندرم روده تحریک پذیر را افزایش می دهد، بیماری که با وجود درد مداوم شکم که ناشی از مصرف مواد مخدر است، مشخص می شود. عوارض روانشناختی ناشی از سوء مصرف مواد مخدر، ممکن است به اندازه بیماری ها و مشکلات جسمی آزار دهنده باشد. مصرف تریاک با اختلالاتی چون اضطراب، افسردگی و همچنین اختلال دو قطبی ارتباط تنگاتنگی دارد. در صورت عدم درمان، این اختلالات روانی ممکن است منجر به ادامه مصرف تریاک و یا مرگ شود.

مصرف مداوم تریاک، همچنین باعث افزایش احتمال ابتلا به بیماری های عفونی مانند ایدز و هپاتیت در فرد خواهد شد. افرادی که تریاک را تزریق می کنند در معرض خطر ایجاد رگهای فروریخته یا گرفتگی رگ های خونی خواهد بود. اعتیاد به داروهای مسکن ممکن است به راحتی برای هر کسی اتفاق بیفتد. اعتیاد به تریاک پیامدهای شدید و طولانی مدت سوء مصرف تریاک است. اعتیاد، نوعی اختلال عصبی است که ممکن است منجر به رفتارهای اجباری شود. اگر یک اختلال مصرف مواد بدون درمان رها شود، ممکن است باعث ایجاد چندین اختلال دیگر شود و یا علاٸم اختلالات کنونی را تشدید کند.

کمپ ترک اعتیاد کرج

علائم اعتیاد و عوارض مصرف تریاک

اوردوز تریاک

مصرف بیش از حد تریاک زمانی پیش می آید که فردی بیشتر از میزان توصیه شده تریاک مصرف کند. با مصرف بیش از حد تریاک، این دارو گیرنده های مواد افیونی مغز که مسٸولیت تنفس را بر عهده دارند، تحت کنترل قرار می دهد. در نتیجه، مغز اکسیژن کافی دریافت نمی کند و فرد ممکن است هوشیاری خود را از دست بدهد. علائم اوردوز تریاک عبارتند از:

تشنج

توهم

کما

پوست نرم

سبکی سر

مشکلات تنفسی

ضربان قلب سریع

اوردوز خیلی سریع باید به عنوان یک فوریت پزشکی، تحت معالجه و درمان قرار گیرد. اگر شما یا یکی از عزیزانتان علائم اوردوز تریاک را تجربه کرده اید، بلافاصله با 115 تماس بگیرید. به هیچ وجه از درخواست کمک هراس نداشته باشید. اگر یکی از نزدیکان شما بیش از حد تریاک مصرف کرده است، در صورت در دسترس بودن، او را با نالوکسان درمان کنید. نالوکسان پادزهری است که اثرات مصرف بیش از حد مواد مخدر را خنثی می کند. اوردوز تریاک ممکن است وجود اختلال در مصرف مواد را نشان دهد.

حتما مطالعه کنید: اعتیاد چیست

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی علائم اعتیاد و عوارض مصرف تریاک پرداختیم اما باید بدانید که اگر با اعتیاد به تریاک دست و پنجه نرم می کنید، ممکن است به درمان و ترک تریاک نیاز داشته باشید. درمانگران کلینیک ترک اعتیاد کرج بهبودی، به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد کرج با کادری مجرب آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. متخصصان ترک اعتیاد مرکز ترک اعتیاد کرج بهبودی، برنامه های درمانی خاصی را مطابق با نیازهای خاص افراد مختلف ارائه می دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه درمان و برنامه های درمانی، همین امروز با یکی از کارشناسان ما در بهترین مرکز ترک اعتیاد کرج تماس بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *