تاثیر مصرف ماری جوانا بر اختلال بیش فعالی

کلینیک ترک اعتیاد کرج
فواید ترک حشیش
اردیبهشت 24, 1402
علائم ترک تریاک
علائم ترک تریاک
اردیبهشت 24, 1402

مرکز ترک اعتیاد کرج بهبودی، کلینیک ترک اعتیاد کرج بهبودی: ماری جوانا، پرمصرف ترین ماده محرک غیرقانونی است که بیشترین مصرف ماری جوانا هنوز هم به صورت تجربی است و متأسفانه، تحقیقات محدودی در مورد کاربردهای بالینی محصولات شاهدانه، به ویژه با در نظر گرفتن اختلال بیش فعالی و کم توجهی وجود دارد. تعداد مطالعات علمی که ارتباط بین مصرف ماری جوانا و اختلال بیش فعالی و کم توجهی را بررسی کرده است بسیار کم است و گزارش های موجود بطور قابل توجهی در مورد مزایا و معایب احتمالی مصرف ماری جوانا برای اختلال کم توجهی بیش فعالی (ADHD) متفاوت است. با توجه به اهمیت این موضوع در این مقاله به بررسی تاثیر مصرف ماری جوانا بر اختلال بیش فعالی خواهیم پرداخت. اما پیش از آن باید توجه داشته باشید که ترک ماری جوانا، امری بسیار تخصصی است و ضروری است تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی در کلینیک ترک اعتیاد کرج بهبودی انجام بگیرد.

حتما مطالعه کنید: ترک ماری جوانا

برای درک ارتباط بین بیش فعالی و مصرف ماری جوانا و تعیین اینکه آیا مصرف ماری جوانا، دارویی بی خطر برای کاهش علائم اختلال ADHD است، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است. از دلایل مهمی که برخی افراد بر این باورند که ماری جوانا و اختلال بیش فعالی و کم توجهی ممکن است رابطه مفیدی داشته باشند این است که ماری جوانا باعث ترشح دوپامین در مغز می شود. دوپامین، باعث ایجاد آرامش و تنظیم خلق و خو می شود، که ممکن است توجه افرادی که با اختلال بیش فعالی و کم توجهی دست و پنجه نرم می کنند را به خود جلب کند.

مصرف ماری جوانا ممکن است برخی از علائم بیش فعالی و کم توجهی را کاهش دهد، اما در عوض ممکن است در تمرکز، توجه و انگیزه برخی از افراد اختلال ایجاد کند. فردی که با اختلال بیش فعالی و کم توجهی دست و پنجه نرم می کند ممکن است به مصرف ماری جوانا روی آورد و علائم این اختلال را بطور موقتی کاهش دهد. با این حال، مضرات خود درمانی با دارویی که هنوز مطالعات و تحقیقات کامل روی آن صورت نپذیرفته است، ممکن است از فواید کوتاه مدت آن بیشتر باشد.

در نهایت، مصرف ماری جوانا به روش های مختلف بر روی افراد تاثیر می گذارد، اما اطلاعات محدودی در زمینه نحوه ارتباط این دارو با اختلال بیش فعالی و کم توجهی در دسترس می باشد.

یک روان درمانگر معروف، می گوید: “در واقع، رابطه بین اختلال بیش فعالی و کم توجهی و مصرف ماری جوانا احتمالاً بسیار متنوع و منحصر به فرد است و یافتن گروه های قابل تعریفی که آنها را مصرف می کنند و گروه هایی که آنها را مصرف نمی کنند، کمی دشوار است. بطور خلاصه باید بگوییم که بسیاری از بیماران مبتلا به اختلال ADHD، تأثیر مثبت مصرف ماری جوانا بر تمرکز را به عنوان بخشی از مزیت های آن ذکر می کنند. تا زمان انجام تحقیقات بیشتر و کاملتر، این سوال که “آیا مصرف ماری جوانا به درمان اختلال ADHD کمک می کند؟” پاسخ قطعی ندارد.

اما پیش از آن باید توجه داشته باشید که هرگونه مصرف این محرک علاوه بر اختلال بیش فعالی عوارض جبران ناپذیر دیگری نیز به همراه خواهد داشت که تنها راه مقابله با آن ترک ماری جوانا، تحت نظر متخصصین و درمانگران مرکز ترک اعتیاد کرج بهبودی به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد کرج می باشد.

تاثیر مصرف ماری جوانا بر اختلال بیش فعالی

تاثیر مصرف ماری جوانا بر اختلال بیش فعالی

تاثیر مصرف ماری جوانا بر اختلال بیش فعالی

اکثر تحقیقاتی که در مورد ماری جوانای و اختلال بیش فعالی و کم توجهی صورت گرفته است سطحی و کوته بینانه است (به دلیل این که این مطالعات بر روی تعداد کمی از افراد انجام شده است) و بسیاری از مطالعات حرفه ای نتایج غیر قطعی و یا مختلط دارند. اما این اطلاعات صرفاً مبتنی بر نظریه است و اکثر پزشکان این دیدگاه عمومی را قبول ندارند.

برای افرادی که با اختلال ADHD دست و پنجه نرم می کنند، مصرف مواد مخدری مانند ماری جوانا به منظور کاهش علائم ناخوشایند و ایجاد احساس آرامش و خونسردی کمی وسوسه انگیز است، اما ماری جوانا یک داروی اعتیادآور است. هرچه فرد بیشتر ماری جوانا مصرف کند، مغز او بیشتر به این ماده مخدر عادت کرده و برای عملکرد بهتر و طبیعی به آن وابسته می شود. زمانی که فرد احساس کند که نمی تواند بدون ماری جوانا روز خود را سپری کند و یا برخلاف آگاهی از پیامد ها و عواقب آن، به اجبار این ماده مخدر را مصرف می کند، به احتمال زیاد به اعتیاد به ماری جوانا مبتلا شده است.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی تاثیر مصرف ماری جوانا بر اختلال بیش فعالی پرداختیم اما باید بدانید که اگر فردی مبتلا به اختلال ADHD باشد و به اعتیاد به ماری جوانا نیز مبتلا شود، به چنین شرایطی اختلال همزمان گفته می شود. در این صورت این دو اختلال موجب تشدید علاٸم یکدیگر می شود و ممکن است فرد برای بهبودی از این اختلالات همزمان، به درمان حرفه ای و تشخیص دوگانه نیاز داشته باشد اگر فرد بطور ناگهانی مصرف ماری جوانا را متوقف کند، ممکن است علائم اختلال بیش فعالی و کم توجهی تشدید شود. اگر آنها به ماری جوانا اعتیاد داشته باشند، با قطع مصرف ماری جوانا، فرد ممکن است علائم جسمی و روحی ناشی از ترک را تجربه کند.

ترک ماری جوانا و درمان اختلال بیش فعالی نیازمند دریافت خدمات روان درمانی در کنار درمان جسمانی می باشد به همین جهت تنها رویکرد مناسب درمان، ترک ماری جوانا تحت نظر متخصصین مرکز ترک اعتیاد کرج بهبودی، به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد کرج می باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *